4834
Sök

skärm+dvd hur styra ljudnivån?

"Glidare"
254 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Har nu funderingar på att sätta i dvd och skärm i min bil. Har dock tänkt enligt följande att själva dvd:n hamnar i handsfacket och skärmet sitter där den egentligen ska sitta. Nu till frågan hur ska man lösa det då man vill höja/sänbka volymen? Jag vägrar att sitta och räcka mig bort till handsfacket för att göra detta:) Några bra förslag? om man har touch panel på skärmen kan man ändra volymen på den då?

Inte så kunig på just detta område så hjälp mig.

126 Inlägg
14 januari 2006
in-dash skärm istället, då sitter den ju som en vanlig cd enhet och vips så kommer en skärm upp, finns med dvd/cd/fmradio och allt sånt i ett. annars vet jag inte.

MVH Anton

184 Inlägg
14 januari 2006
Fjärkontroll? till dvd:n?

6 851 Inlägg
14 januari 2006
mx_3_ skrev:
Har nu funderingar på att sätta i dvd och skärm i min bil. Har dock tänkt enligt följande att själva dvd:n hamnar i handsfacket och skärmet sitter där den egentligen ska sitta. Nu till frågan hur ska man lösa det då man vill höja/sänbka volymen? Jag vägrar att sitta och räcka mig bort till handsfacket för att göra detta:) Några bra förslag? om man har touch panel på skärmen kan man ändra volymen på den då?

Inte så kunig på just detta område så hjälp mig.

du har inte den möjligheten att koppla allt igenom din vanliga cd spelare? ljudet måste ju komma ut från någon stanns oxå. Så som jag tolkar att du skrivet så skall du "bara" ha en DVD och skärm..men du bör ju även ha en förstärkare av något slag för att få ljud oxå. koppla då ljudet från din dvd till din cd spelare (aux eller in-put) så ljudet kommer till dina högtalare. då har du ju möjligheten att höja/sänka ljudet på vanligt vis, som med en cd växlare tex.

"Glidare"
254 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Kanske var lite otydligt, har tänkte enligt följande: En dvd skärm som man alltså bygger in i interiöern. Den tar upp alla platser för vanlig cd och dvd. Därför ska dvd:n ligga i handsfacket, men det finns väll dvd:s som har utgång till högtalare? Iaf så ska det gå två lågnivåkablar från den till slutsteget som ska styra högtalarna. Det blir således en dvd som har lågnivåutgång altås med inbygd förstärkare.  iofs skulle man kunna fixa en sån med fjärrkontroll, men då måste man ha handsfacket öppet hela tiden och det vill jag inte. Kan man på något sätt styra volymen från skärmen?

6 851 Inlägg
14 januari 2006
mx_3_ skrev:
Kanske var lite otydligt, har tänkte enligt följande: En dvd skärm som man alltså bygger in i interiöern. Den tar upp alla platser för vanlig cd och dvd. Därför ska dvd:n ligga i handsfacket, men det finns väll dvd:s som har utgång till högtalare? Iaf så ska det gå två lågnivåkablar från den till slutsteget som ska styra högtalarna. Det blir således en dvd som har lågnivåutgång altås med inbygd förstärkare.  iofs skulle man kunna fixa en sån med fjärrkontroll, men då måste man ha handsfacket öppet hela tiden och det vill jag inte. Kan man på något sätt styra volymen från skärmen?

Ahaa, det va så du menade. oki, ja då förstår jag. Men som någon annan skrev, skaffa dej en cd/dvd med inbyggd skärm, In-dash. det funkar ju smidigt isf. men har du verkligen ingen plats att sätta en separat cd?

"Glidare"
254 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
vill inte ha nån indash, det är inte priset som spelar roll utan tycker bara att det skulle vara snyggare att ha en mer inbygd i interiören. Såg att det finns på vissa skärmar kontroll över ljudet, men hur fungerar en touchscreen då du bara lysnar på vanlig musik, har du någon som helst meny uppe då? eller är det bara en svart skärm?
Nope finns inte nå plats, isånafall måste jag gjuta om en massa i instrument panelen, å det får räcka med plasten till dörrsidorna och baslåde bygget;)

6 851 Inlägg
14 januari 2006
Oki..har du bestämt dej för vilken DVD/skärm du vill ha? annars så finns ju en kenwood som jag tror skulle funka bra för dej.
(Jag brukar väl kanske inte direkt rekomendera MDS, men i detta fall får jag göra ett undantag då jag hittade den på deras sida. Dock så är det ju inte MDS, utan en kenwood wink )

http://www.mds.se/?Link=http://www.mds. … emId=24149

Denna tror jag är en bra DVD/CD/RADIO för dej.

781 Inlägg
14 januari 2006
de flesta dvd har en sensor till fjärkontrollen som du kan montera uti i kupen.....

"Glidare"
254 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
okej den såg bra ut:) hittade på svaret så gott som själv:) det finns på de flesta skärmar volym knapp. Annars kan man nog styra dem med fjärrkontrol, men tack för hjälpen alla:)

Ska leta runt lite sen få se vad det blir för nått, den där verkar ganska dyr för "bara" en skärm.

6 851 Inlägg
14 januari 2006
mx_3_ skrev:
Ska leta runt lite sen få se vad det blir för nått, den där verkar ganska dyr för "bara" en skärm.

Menade du att denkenwooden va för dyr? det är ju inte bara en skärm som du säkert såg..utan allt i ett..

"Glidare"
254 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
yes precis, jep såg det nu också;P trodde att det bara var en skärm:P

6 851 Inlägg
14 januari 2006
mx_3_ skrev:
yes precis, jep såg det nu också;P trodde att det bara var en skärm:P

Haha, nej då kan jag hålla med om att det kanske vart lite dyrt. Men nu så va det ju alltiett och då är det ju lite skillnad..jag vet som sagt va inte hur de låter eller hur bilden är på skärmen. Men jag vet att Kenwood annars brukar göra bra saker, så jag antar att den är helt ok. iaf.

Sök