Sänkning

_AS_
9 januari 2006 · 8 Inlägg

Hejsan!

Det är nämligen så här att jag precis köpt en Volvo S40 2,0T
och jag skulle vilja sänka den!

Jag kan typ ingenting om bilar så därför behöver jag lite hjälp!
Hur ska man gå till väga?
Är det lätt så man kan göra det själv? i så fall vad behöver jag köpa för grejor för att kunna genomföra det?

Måste man lämna in bilen någonstan? och i så fall vad finns det för ställen som man kan utföra en sänkning?

Sen en sista fråga. Finns d olika typer av sänkningar tänkte främst på fjädrarna hur bra dom är? eller är alla snarlika? om det finns olika vilken ska man satsa på? Jag är inte så att jag måste ha det bästa. Men nåt som har bra pris och dom är skapligt bra.

Tack på förhand

S3BB3
9 januari 2006 · 70 Inlägg

Jo det går väl och göra själv men om du liksom inte kan något om bilar så blir de nog lite svårt;)

Ja tycker eftersom de är en sådan ny bil så ska du lämna in den...så de blir rikitgt gjort!

MVH SEBBE

ST200
9 januari 2006 · 63 Inlägg

En gör-det-själv bok är en trave på vägen, om man inte är så bra på bilar.
Brukar stå väldigt bra beskrivningar i dem,med bilder.
Så om du ska prova måste du avgöra, men det är ju inge fel att försöka. Går det inte så går det inte, livet går inte under för det :-)
Och om jag hade varigt dej, så hade jag köpt ett väghållingssatts. Så du får dempare som funkar optimalt med fjädrarna.
Lite dyrare, men det är det värt.

Varför inte köra Kombi ;-)
Ford Cortina Turbo "Cosworth Power" (1967)
_AS_
9 januari 2006 · 8 Inlägg

Vad är en väghållingssatts?
Vart köper jag och vad kostar det?


S3BB3 -> Vart kan man lämna in bilen för att få det fixat? vad kommer det ungefär att gå på?

ST200
9 januari 2006 · 63 Inlägg

_AS_ skrev:
Vad är en väghållingssatts?
Vart köper jag och vad kostar det?


S3BB3 -> Vart kan man lämna in bilen för att få det fixat? vad kommer det ungefär att gå på?

Här har du en sida som säljer lite saker, och har priser.
Annars är det bara söka på GOOGLE och skriv Väghållninssats, så får du upp massa olika märken.

http://www.blocket.se/vi/5343370.htm?ca=18_s

Varför inte köra Kombi ;-)
Ford Cortina Turbo "Cosworth Power" (1967)
_AS_
10 januari 2006 · 8 Inlägg

Vart kan man lämna in bilen & få den sänk? Vad kommer det ungefär att gå på?

M1cha
10 januari 2006 · 645 Inlägg

Just fjädrar kan göra ont att få i skallen om man skulle dra ut dem på fel sätt. Om du har pengarna skulle jag nog kasta in den på nån verkstad som gör det åt dig...

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
_AS_
15 januari 2006 · 8 Inlägg
svart_claes
15 januari 2006 · 2 Inlägg

aldrig biltema det är a å o inte om du ska ha torkar blad allt som är till bilar på biltema år skit finns inte en lättare förklarning.
P.S dom sänker inte ett styft polaren prova trots att jag sa till honom.
MVH Claes

Attenator
16 januari 2006 · 404 Inlägg

_AS_ skrev:
Nån som vet om dom här duger? http://www.biltema.se/products/product. … emId=76438

De där ska du absolut inte använda, när bilen fjädrar kommer de hoppa åt sidan och knarra nå enormt, en kompis hade såna på 240:n och de lät inte roligt kan jag lova.

Alla vanliga verkstäder byter fjädrar och dämpare åt dig om du köper en så där väghållningssats som ST200 visade på, det är bara att gå förbi och fråga vad de tar för det, väldigt olika priser beroende på vilken verkstad man går till så leta runt i stan!

BMW 2002 (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang