Vi som gillar Volvo 264 och 265

Daniel264GLE
15 december 2007 · 22 Inlägg

Jag har helt nyligen skapat en ny grupp på Facebook. Den heter "Vi som gillar Volvo 264 och 265". Den vänder sig till alla, alltså inte bara till de som har lyckan att äga en sådan bil. Gå med!

http://www.facebook.com/group.php?gid=7403887737

blacken
15 december 2007 ·

Vem fasen kan digga nåt som drivs av en fransk skitmotor?.

Daniel264GLE
15 december 2007 · 22 Inlägg

Ajajajaj. Du kanske inte gillar den motorn, men faktum är att det är en riktigt fin motor om man sköter den rätt. Jag har haft min 264 i snart sju år och kan inte säga annat än gott om den. Det finns många motorer som är mycket sämre konstruerade och mindre driftsäkra än PRV-sexan.

En rättelse: Det är inte en "fransk" motor. Det är en fransk-svensk motor. PRV står för Peugeot/Renault/Volvo. Motorn togs fram i samarbete mellan dessa tre personbilstillverkare.

Det finns väldigt många som "diggar" Volvo 264 och 265 - låt oss göra det utan onödiga kommentarer.

blacken
16 december 2007 ·

Daniel264GLE skrev:
Ajajajaj. Du kanske inte gillar den motorn, men faktum är att det är en riktigt fin motor om man sköter den rätt. Jag har haft min 264 i snart sju år och kan inte säga annat än gott om den. Det finns många motorer som är mycket sämre konstruerade och mindre driftsäkra än PRV-sexan.

En rättelse: Det är inte en "fransk" motor. Det är en fransk-svensk motor. PRV står för Peugeot/Renault/Volvo. Motorn togs fram i samarbete mellan dessa tre personbilstillverkare.

Det finns väldigt många som "diggar" Volvo 264 och 265 - låt oss göra det utan onödiga kommentarer.

Jag är övertygad att Volvo inte hade så värst mycket göra med konstruktionen av den spisen. och att försöka hitta en spis som har sämre rykte än den, då får man leta. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang