överväxel hoppar ur

YööA
1 december 2007 · 607 Inlägg

det är så att överväxeln på min 740 gle 87 hoppar ur då man kör 3-4 mil. men den funkar kanon då bilen har stått. vet någon vad som kan orsaka detta problem ?

Brynäs tigers
turboforssen Telge Drifting Team
1 december 2007 · 5 398 Inlägg

hopparen ur hela tiden eller bara nån enstaka gång?

Senast redigerat av turboforssen (1 december 2007)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
YööA
1 december 2007 · 607 Inlägg

varje gång då man har kört en stund. sen försöker man lägga i den igen men inget händer. Släpper jag gasen så känner jag att den går i , men då jag gasar igen så hoppar den ur..

Brynäs tigers
turboforssen Telge Drifting Team
1 december 2007 · 5 398 Inlägg

kolla kablarna till selinoiden dom brukar bil dåliga  men låter som relät strular

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Tomas_H
1 december 2007 · 486 Inlägg

Testa att slå lite på relät nästa gång den hoppar ur. Det e ganska vanligt att dom pajar.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
netolsson
1 december 2007 · 67 Inlägg

det kan nog vara reläet, kostar runt 400kr nytt på volvo. köpte ett ifrån skroten, 50 kr. sen funkade det fint igen

__Marcus Whitetrash
1 december 2007 · 589 Inlägg

netolsson skrev:
det kan nog vara reläet, kostar runt 400kr nytt på volvo. köpte ett ifrån skroten, 50 kr. sen funkade det fint igen

...och upprepa samma sak inom en ganska snar tid igen för att du köpt ett begagnat relä.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
camaro67 Meister
1 december 2007 · 6 763 Inlägg

__Marcus skrev:

netolsson skrev:
det kan nog vara reläet, kostar runt 400kr nytt på volvo. köpte ett ifrån skroten, 50 kr. sen funkade det fint igen

...och upprepa samma sak inom en ganska snar tid igen för att du köpt ett begagnat relä.

Man kan köpa rättt många begagnade för 400 big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
YööA
1 december 2007 · 607 Inlägg

Vars sitter reläet ?

Brynäs tigers
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 december 2007 · 10 427 Inlägg

YööA skrev:
Vars sitter reläet ?

Innanför ask-koppen under stereon där.
Ska sitta i mitten till höger, borde vara
rött på din 87:a. Tror det är gult på 88<

snurbo_diesel Egen företagare
1 december 2007 · 864 Inlägg

kan vara så att det är för lite olja i lådan, overdriven går på oljetryck från lådan.
Om den bara funkar när den oljan är lite kallare så kan det vara det, och när den blir varm rinner olja lättare och sämre tryck bildas och därför går inte overdriven i.
om du fyller i olja fyll alltid mer än till nivån så det garanterat blir olja i overdriven.

Det kan ju som de andra säger vara elfel ochså, men då borde ju växeln kunna gå ur även när den är kall..

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
stockman
4 december 2007 · 24 Inlägg

kan även va solenioden som börjar bli kass eller att kabelskon har ergat. Hade problem i min bil å de va kabelgenomföringen i kardantunneln. smile

Volvo V90 (1998)
YööA
15 december 2007 · 607 Inlägg

Idag då jag körde vid 110 ,120 så hoppade överväxeln i . Just vid dom hastigheterna. mena annars går den inte i . ??

Brynäs tigers
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
15 december 2007 · 2 853 Inlägg

byt olja brukar till 99%vara det

Fubbarn
16 december 2007 · 39 Inlägg

helt klart oljan som spökar.. fyll på eller byt den:) tror det ska vara 2.2 liter i den o köp inte den dyra oljan som  de säger det ska vara, nåt de kom på på senare tid.. det gåt kanon med vanlig ATF olja(röda) den har de haft i lådorna i 20 år sen bytte de..
lycka till

varvstopp är bättre än sex:)
Volvo V70 Sport Edition "Polestar" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang