4633
Sök

Renault! Vad har de för skit kvalité på bilarna/tillbehören? En gång problem, alltid problem!

1 582 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Tjenare gott folk.

Känner att jag måste skriva av mig lite då jag är jävligt arg och ledsen. Hade nyligen problem med bla min startmotor och andra saker på bilen, vilket är fixat nu. I allafall till problemet nu, skulle precis iväg och hämta morsan från jobbet och när jag vrider om nyckeln så går självklart nyckeljäveln av i tändningslåset. Får inte ut nyckeljäveln då hela skitet har fastnat längst in.

Har försökt att få ut den men då förstörde jag låset ännu mer så nu måste hela skitet bytas.
Känns som jag haft så jävla mycket otur i mitt liv på senaste tiden inte när det gäller bara bilen utan allmänt.

Ursäkta för mitt språk men jag är så jävla arg då jag har behov av bil dagligen, men nu får jag väl vänja mig att åka sketen jävla buss igen.

Mvh Pappi
Senast redigerat av Pappi (18 december 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
Ska du fixa låset själv eller låter du en verkstad göra det?
En lite mindre "privat-verkstad" kan inte ta många lappar för att fixa en sån sak.

Kommer inte ihåg hur det såg ut exakt, men känns som att det inte är mycket svårare än att byta det mesta andra på en Clio.

Tur du inte har startspärr iaf tongue

Mvh,
John - f.d. Clio-ägare smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 582 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Ska du fixa låset själv eller låter du en verkstad göra det?
En lite mindre "privat-verkstad" kan inte ta många lappar för att fixa en sån sak.

Kommer inte ihåg hur det såg ut exakt, men känns som att det inte är mycket svårare än att byta det mesta andra på en Clio.

Tur du inte har startspärr iaf tongue

Mvh,
John - f.d. Clio-ägare smile

Tjena John

Kul att du alltid svarar big_smile
Ne du har ingen erfarenhet alls när de gäller lås haha tongue
Sen så måste dom väl mappa om bilen och skit när verkstaden byter låskolv och fixar nya nycklar osv. Ja du det är bra fråga, jag har ingen aning alls vad det kan kosta att fixa detta.

Har du någon prisidé på vad det kan kosta att fixa detta skit.

Försökte få bort kolven men den satt ju som ett arsle så jag gav upp efter jag klämde mig ganska så hårt.

Mvh Pappi

Sök