4710
Sök

Förbättra sin bränsleekonomi?

1 754 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Tjenare alla, just nu pågår en diskussion om bensinskatten och jag vet att man kan köra billigare om man bara koncentrerar sig.

Jag hittade en video för ca 3 månader sen och har sett den ett par ggr nu, och undrar helt enkelt: Är vad han säger om Aceton och så "bullcrap" eller sanning?

LÄNK: http://www.metacafe.com/watch/524517/do … ileage_2x/

Vi betalar runt 6.5 dollar per US gallon medans amerikanarna betalar runt 4 dollar och ändå klagar de väldigt mycket.
Senast redigerat av Holiace (26 december 2007)

Jag kan inget om allt.

1 661 Inlägg
26 december 2007
Trams, skitsnack precis som alla andra mirakelmetoder.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 december 2007
jag åkte 15,3 mil på 9liter senast o då ansträngde jag mig inte ens för att köra snållt.. brände på som vanligt

Bmw osv..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
UseDubbelTurbo skrev:
jag åkte 15,3 mil på 9liter senast o då ansträngde jag mig inte ens för att köra snållt.. brände på som vanligt

Men du har inte så mycket motor heller.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 235 Inlägg
26 december 2007
Det kan ju hända att det fungerar.
Aceton kan höja oktantalet i bensinen, och då klart kan man köra lite längre.
Men vill man hålla på med detta? Och håller det i längden? nja, skeptisk...

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
26 december 2007
John87 skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

är ju ändå självförvållat hur mycket bränsle som går åt beroende på hur stor motor man vill smile

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

1 754 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Jag tror att det mesta är ljug eller påhittat.

Finns det något man kan göra?

Jag kan inget om allt.

1 833 Inlägg
26 december 2007
köp elbil

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

saab expert
248 Inlägg
26 december 2007
eller cykla som jag gör till jobbet

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 december 2007
John87 skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

thats my point wink Nä men ganska grymt faktiskt.. 15,3 mil i stads trafik o massa lek o bus körde inte snålt för fem öre försöker "drifta" i varenda rondell så fort det är lite halt ute.. och 0,6 milen när man kör så är fan inte illa pinkat. GO BMW smile Därför jag är så nöjd med den helt perfekt bruks bil önskar bara jag har råd med kraftfullare bil snart

Bmw osv..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
UseDubbelTurbo skrev:
John87 skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

thats my point wink Nä men ganska grymt faktiskt.. 15,3 mil i stads trafik o massa lek o bus körde inte snålt för fem öre försöker "drifta" i varenda rondell så fort det är lite halt ute.. och 0,6 milen när man kör så är fan inte illa pinkat. GO BMW smile Därför jag är så nöjd med den helt perfekt bruks bil önskar bara jag har råd med kraftfullare bil snart

Mm.
Det är ju bara för att det är en BMW som det är så.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 december 2007
John87 skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
John87 skrev:

Mm.
Det är ju bara för att det är en BMW som det är så.

Absolut självklart är det så!

Nej men det är bra jobbat från bmw iaf. Som alltid wink Finns faktiskt bilar med 1,8l snurror som dricker bra mkt mer.

Bmw osv..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Absolut självklart är det så!

Nej men det är bra jobbat från bmw iaf. Som alltid wink Finns faktiskt bilar med 1,8l snurror som dricker bra mkt mer.

Och mindre.
Allt beror på vad man jämför med wink

804 Inlägg
26 december 2007
Aceton-myten har jag för mig de testat på Mythbusters med, funkade inte.

Annars så tankar jag i 30-33% e85, ligger på ungefär samma förbrukning då som med ren bf95. e85 är ca 4kr billigare per liter, 10l med e85 = sparar ca 40kr/tank.
Gör ju mer än att köra runt och leta ören på bensinpriset iaf.

609 Inlägg
27 december 2007
disel is tha´ shit

Sök