Köpråd! Söker en bil med körglädje, kvalité och som är stylingvänlig. Max 50000:-

Serreos
21 december 2007 · 182 Inlägg

Ja..har också hört en del om fas1 men om förra ägaren har skött bilen ordentligt och man har lite tur så funkar det nog...Även 2,0T är trevig...T4 är ju en 1,9T...kolla också på nån gammal porsche du får en 944 kanske turbo för 50k och de behövs inte trimmas big_smile Satsa bara inte på någon japanare.. tongue

Mvh Jojje

Jevlaranamma
21 december 2007 · 172 Inlägg

Serreos skrev:
Ja..har också hört en del om fas1 men om förra ägaren har skött bilen ordentligt och man har lite tur så funkar det nog...Även 2,0T är trevig...T4 är ju en 1,9T...kolla också på nån gammal porsche du får en 944 kanske turbo för 50k och de behövs inte trimmas big_smile Satsa bara inte på någon japanare.. tongue

Mvh Jojje

Jo självklart så beror det mycket på hur förra ägaren tog hand om bilen så big_smile 2.0T känns förslö tyvärr, har planer på att trimma bilen så, då borde det vara enklare att trimma en T4 eller? Porsche nje tror inte det, försäkringen lär vara äcklig dyr vilket inte är så bra tongue men hade jag haft råd med en Porsche så skulle jag inte tveka. Ne japanare är jag inge intresserad utav förutom Evo, Impreza, Skyline, Supra men dom kostar ju en del big_smile

Serreos
21 december 2007 · 182 Inlägg

Jevlaranamma skrev:

Serreos skrev:
Ja..har också hört en del om fas1 men om förra ägaren har skött bilen ordentligt och man har lite tur så funkar det nog...Även 2,0T är trevig...T4 är ju en 1,9T...kolla också på nån gammal porsche du får en 944 kanske turbo för 50k och de behövs inte trimmas big_smile Satsa bara inte på någon japanare.. tongue

Mvh Jojje

Jo självklart så beror det mycket på hur förra ägaren tog hand om bilen så big_smile 2.0T känns förslö tyvärr, har planer på att trimma bilen så, då borde det vara enklare att trimma en T4 eller? Porsche nje tror inte det, försäkringen lär vara äcklig dyr vilket inte är så bra tongue men hade jag haft råd med en Porsche så skulle jag inte tveka. Ne japanare är jag inge intresserad utav förutom Evo, Impreza, Skyline, Supra men dom kostar ju en del big_smile

Hehe okej...aa du de är lite skillnad på japanare och de du nämde...men tog upp japanare i den prisklass du söker...Skulle inte villja ha en gammal impreza utan ac och massa skit och som skramlar och massa oljud från plasten big_smile De nyare modellerna är riktigt fina av de nämda men som sagt kostar en del...För att trimma en T4 och få upp den i 280hk som är ganska bra kostar ca 44k..Samma pris och effekt gäller 2,0T och då tror jag 2,0an går bättre än 1,9an big_smile Sen finns det ju andra steg till t4an men snäppet värre än 280hk kostar 200k liksom...

Mvh Jojje

Mvh Jojje

Jevlaranamma
22 december 2007 · 172 Inlägg

Serreos skrev:
Hehe okej...aa du de är lite skillnad på japanare och de du nämde...men tog upp japanare i den prisklass du söker...Skulle inte villja ha en gammal impreza utan ac och massa skit och som skramlar och massa oljud från plasten big_smile De nyare modellerna är riktigt fina av de nämda men som sagt kostar en del...För att trimma en T4 och få upp den i 280hk som är ganska bra kostar ca 44k..Samma pris och effekt gäller 2,0T och då tror jag 2,0an går bättre än 1,9an big_smile Sen finns det ju andra steg till t4an men snäppet värre än 280hk kostar 200k liksom...

Mvh Jojje

Mvh Jojje

Jo det är stor skillnad faktiskt så. Nej det skulle jag inte heller vilja ha big_smile jo nya modelen är riktigt nice, men den kostar även så. Kollade lite på x40 klubben angående trimning så, men det beror ju på hur mycket man kan göra själv och vad man måste lämna in på så big_smile men jag är säker att man kan få ner priset. Fast på x40 klubben så tycker dom flesta att man ska köra på en T4 FAS II så, får väl börja spara pengar eller ta ett mindre lån tongue

Smorgas
22 december 2007 · 19 Inlägg

Ur ekonomisk borde GTI:n vara det bästa valet.
Personligen hade jag satsat på en Polo GTI från 00-02. Säkrare, billigare att äga men ändå rolig. Finns för lite över 50'. Här är två stycken, den ena lite dyrare men jäkligt snygg!
http://www.blocket.se/vi/14512999.htm?ca=20_s
http://www.blocket.se/vi/14216535.htm?ca=20_s

Anubis
22 december 2007 · 1 255 Inlägg

Jag hade utan tvekan köpt en Nissan 200sx S13 rolig bil som är billig o lätt o trimma som det även finns sjukt mycke eftermarknads delar till o dom går ju få grymt snygga med smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Jevlaranamma
23 december 2007 · 172 Inlägg

Smorgas skrev:
Ur ekonomisk borde GTI:n vara det bästa valet.
Personligen hade jag satsat på en Polo GTI från 00-02. Säkrare, billigare att äga men ändå rolig. Finns för lite över 50'. Här är två stycken, den ena lite dyrare men jäkligt snygg!
http://www.blocket.se/vi/14512999.htm?ca=20_s
http://www.blocket.se/vi/14216535.htm?ca=20_s

Bilarna du länkade var väldigt fina faktiskt, jag kan tänka mig att dom är billiga ekonomiskt, men man vill ju trimma bilen vidare sedan och då har man inte mycket att gå på en GTI, lättare med turbo isåfall, men jag vet inte så svårt och välja big_smile

Jevlaranamma
23 december 2007 · 172 Inlägg

Anubis skrev:
Jag hade utan tvekan köpt en Nissan 200sx S13 rolig bil som är billig o lätt o trimma som det även finns sjukt mycke eftermarknads delar till o dom går ju få grymt snygga med smile

Tack för tipset, men en S13 är så fula tycker jag sen så ska dom krångla en hel del. Hade gärna velat haft en S14 för dom är riktigt feta big_smile tvivlar inte att man kan få dom att se bra ut eller få dom att gå bra så big_smilebig_smile

Anubis
23 december 2007 · 1 255 Inlägg

Jevlaranamma skrev:

Anubis skrev:
Jag hade utan tvekan köpt en Nissan 200sx S13 rolig bil som är billig o lätt o trimma som det även finns sjukt mycke eftermarknads delar till o dom går ju få grymt snygga med smile

Tack för tipset, men en S13 är så fula tycker jag sen så ska dom krångla en hel del. Hade gärna velat haft en S14 för dom är riktigt feta big_smile tvivlar inte att man kan få dom att se bra ut eller få dom att gå bra så big_smilebig_smile

det är ju en perfekt bil o bygga på dom kan bli redigt snygga om man bara lägger ner tid koll på tex ca18det här på garaget den är grymt fin

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
23 december 2007 · 1 123 Inlägg

Anubis skrev:

Jevlaranamma skrev:

Anubis skrev:
Jag hade utan tvekan köpt en Nissan 200sx S13 rolig bil som är billig o lätt o trimma som det även finns sjukt mycke eftermarknads delar till o dom går ju få grymt snygga med smile

Tack för tipset, men en S13 är så fula tycker jag sen så ska dom krångla en hel del. Hade gärna velat haft en S14 för dom är riktigt feta big_smile tvivlar inte att man kan få dom att se bra ut eller få dom att gå bra så big_smilebig_smile

det är ju en perfekt bil o bygga på dom kan bli redigt snygga om man bara lägger ner tid koll på tex ca18det här på garaget den är grymt fin

men en fråga är inte vr6 är dyrt o laga o äga? dricker som fan???

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
LIVINL0UD
28 december 2007 · 1 582 Inlägg

_lee_jr skrev:
men en fråga är inte vr6 är dyrt o laga o äga? dricker som fan???

Det beror helt på om man kan mycket själv eller om man måste lämna in bilen när man ska serva/laga den. Vet faktiskt inte om den är dyr att äga, men sånt beror mycket på hur gammal man är, vart man bor, om man har garage osv. Dricker gör väl alla bilar beroende på hur tung högerfot man har wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang