3836
Sök

böter

www.5100.se
299 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
va får man i böter om man kör med körförbud

3 235 Inlägg
28 december 2007
vet inte just körförbud, men när jag stoppades med körförbud och avställd bil, så måste jag lägga ut 2100 kr.

Men om du blir stoppad, så får du inte köra efteråt, då måste bilen bärgas från platsen.

De grabbarna som stoppade mig var väldigt agressiva, och och trotts att jag sa att jag hade "rätt" att köra till närmaste verkstad sa de: bullshit, bilen får inte rulla en meter härifrån!

De körde till och med förbi en halvtimme efter medan jag väntade på väghjälp för att se om jag kört iväg...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 december 2007
Kan la göra en lite tydligare rubrik i fortsättningen va...

Noiseprojekt
28 december 2007
engolf skrev:
vet inte just körförbud, men när jag stoppades med körförbud och avställd bil, så måste jag lägga ut 2100 kr.

Men om du blir stoppad, så får du inte köra efteråt, då måste bilen bärgas från platsen.

De grabbarna som stoppade mig var väldigt agressiva, och och trotts att jag sa att jag hade "rätt" att köra till närmaste verkstad sa de: bullshit, bilen får inte rulla en meter härifrån!

De körde till och med förbi en halvtimme efter medan jag väntade på väghjälp för att se om jag kört iväg...

Om jag inte minns fel gäller det BARA om bilen är påställd!

1 277 Inlägg
28 december 2007
Det är bara att köra och hoppas på det bästa eller? smile

644 Inlägg
28 december 2007
Det räknas tydligen som grov olovlig körning enl. polisen..

3 235 Inlägg
28 december 2007
Noiseprojekt skrev:
engolf skrev:

Om jag inte minns fel gäller det BARA om bilen är påställd!

Läs på www.vv.se, om jag inte tar fel så har man rätt att köra från/till besiktning, verkstad och provkörning med en avställd bil...

Sök