6200
Sök

Antispinnen funkar inte på min s70?

63 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Nån om kan hjälpa mig....antispinnen funkar inte på min s70.....abs funkar....men så fort hjulen tappar grep så låter det som en skruvdragare inte orkar:P......vad kan vara problemet?

2 600 Inlägg
6 januari 2008
ingen varning lampa som lyser?

gör som jag kör gubba racer=)

4 824 Inlägg
6 januari 2008
Volvo855_t5 skrev:
Nån om kan hjälpa mig....antispinnen funkar inte på min s70.....abs funkar....men så fort hjulen tappar grep så låter det som en skruvdragare inte orkar:P......vad kan vara problemet?

då antar jag att du har TRACS på din och det är inget antispinnsystem utan ett hjälpa igång system och funkar bara upp till 30 eller om det var 40Km/h
"rasslet" du hör är när tracsen jobbar för att försöka återfå greppet så systemet fungerar precis som det ska och det är inget fel på din bil.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

63 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Ingen lampa lyser......o jag vet ur det låter när antispinnen går in men inte som det gör nu o jag har gasat upp lite med o den spinner upp till 80kmh??-....hörs att det e något fel...

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 januari 2008
det är samma på våran och det ska vara så på dem men våran heter det inte tracks utan STC men tracks hette det på 850-t5:an ...det kan ju inte greppa på full gas eller hur tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Supraman
2 300 Inlägg
6 januari 2008
tracs är värdelöst. inget att bry sig om.

man karar sig bättre på ren kunskap.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

4 824 Inlägg
6 januari 2008
Volvo855_t5 skrev:
Ingen lampa lyser......o jag vet ur det låter när antispinnen går in men inte som det gör nu o jag har gasat upp lite med o den spinner upp till 80kmh??-....hörs att det e något fel...

Nej det är inget som är fel!!! har den väl börjat spinna och man håller kvar så fortsätter det att spinna
Jag har också TRACS på min V70 men kan spinna hur bra som hellst ändå från stillastående, har legat och spunnit på 3:an i 90Km/h när det har varit vått ute.

-Mackan- skrev:
det är samma på våran och det ska vara så på dem men våran heter det inte tracks utan STC men tracks hette det på 850-t5:an ...det kan ju inte greppa på full gas eller hur tongue

STC är ett helt annat system och är ett riktigt antispinnsystem och kom senare och fungerar i alla hastigheter.
STC=Stabilite Traction Control

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök