5252
Sök

Vad köpa för volvo bil?!?!!?

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Har allvarliga problem med att bestämma mig för vad för bil som ska inhandlas föröver...

Kriterier:
Volvo (pga att jag jobbar på volvo verkstad, rabatter mm.)
100,000-180,000 riksdaler.
Gärna lite prestanda (turbo), dock inget bensin slukande monster.
Stylings möjligheter.

Någon som har något bra förslag? Har så kallad "idé torka" sad

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Thorssa
15 januari 2008
Du kommer bli besviken om du vill ha en Volvo som drar lite bensin wink S60 med diselpuffra kanske, med chip så lär du kunna få ut ca. 200 hk och ändå ha en förbrukning under litern!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
Hur nytt vill du ha?

S70/C70 T5 är en trevlig bil.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

huh?
10 427 Inlägg
15 januari 2008
En tidig S70R då? smile Kostar ju därikring.

Farligt stiliga wink

Har ingen uppfattning om bränsleförbrukning dock tongue

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 januari 2008
Nya s40 T5 AWD ! Exempelvis en 05:a.. Finns i den prisklassen du pratar om smile

Väldigt lättstylade för den delen också
Senast redigerat av _ZooN_ (15 januari 2008)

365 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Hur nytt vill du ha?

S70/C70 T5 är en trevlig bil.

Var inne på C70 gammla karossen ett tag, men dom är dock rätt dyra för sin årsmodell.
Är inne lite på S60 kanske... Ang bensinförbrukning, har man kört 960 3.0L så är under litern=låg bränsleförbrukning wink

365 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Nya s40 T5 AWD ! Exempelvis en 05:a.. Finns i den prisklassen du pratar om smile

Väldigt lättstylade för den delen också

Har dock lite dåliga erfarenheter när det gäller S40N/V50... Ingen kommentar..

Turbocharged
421 Inlägg
15 januari 2008
C70 T5 Coupé (eller cab, men den är lite dyrare, går dock att få tag på fina inom din budget)
Cabben, som är 100-200kg tyngre än coupén, går o köra på 1.0 blandat utan problem, gillar man att gasa brukar blandade hamna på 1.3 kanske.

240hk (steg 3 trim från t.ex. BSR ger runt 310hk har jag för mig), 330nm
hyfsat snål
snygg
går att styla om man nu vill det
sjukt bra originalljud, typ det bästa på marknaden (fabriksmonterat alltså) när den var ny.

Mycket finare bil än S70/V70/S60/whatever.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

plattsättare!
804 Inlägg
15 januari 2008
du får redigt snygga v70r awd för dom pengarna så har du ändå lite pengar över wink dom tidigare modellerna

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

365 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Innox skrev:
C70 T5 Coupé (eller cab, men den är lite dyrare, går dock att få tag på fina inom din budget)
Cabben, som är 100-200kg tyngre än coupén, går o köra på 1.0 blandat utan problem, gillar man att gasa brukar blandade hamna på 1.3 kanske.

240hk (steg 3 trim från t.ex. BSR ger runt 310hk har jag för mig), 330nm
hyfsat snål
snygg
går att styla om man nu vill det
sjukt bra originalljud, typ det bästa på marknaden (fabriksmonterat alltså) när den var ny.

Mycket finare bil än S70/V70/S60/whatever.

C70 är ju en rolig bil, för den är ju inte direkt "en i mängden".

Tack för inläggen btw, får kugghjulen att snurra igen smile
Senast redigerat av _TiNcO_ (15 januari 2008)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 januari 2008
Renault clio sport eller v6 wink

Bmw osv..

365 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:

Det är grymt vad Clio sporten går!!! trodde aldrig att en renualt kunde gå så bra wink Men den är ju inte direkt rymlig

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
_TiNcO_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Det är grymt vad Clio sporten går!!! trodde aldrig att en renualt kunde gå så bra wink Men den är ju inte direkt rymlig

Clio 182 är brutal tongue

Går inte att jämföra med en stor volvo dock..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 januari 2008
Nä men tänkte om han bara vill ha förmånerna så funkar ju den me, right? Men dom cliorna är riktigt trevliga o roliga bilar toppar gti bilarna tycker jag.. Men om han vill han en stor rymlig familje bil är det ju en annan femma då hade jag valt en laserblå s70 r... om jag blev tvingad till volvo wink

Bmw osv..

945 Inlägg
15 januari 2008
har man hund och barn så köper man en volvo kombi...annars så köper man en RS 2:a big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

365 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
har man hund och barn så köper man en volvo kombi...annars så köper man en RS 2:a big_smile

Grejen är ju att jag har varken hund eller barn, så en Clio sport skulle ju kunna funka, man får ju förmånerna iallafall tongue Kombi lol

Hade jag inte jobbat på en volvo och även renualt verkstad, skulle jag troligtvis rullat omkring i en S4 el liknande. Men får man rabatt på försäkring, inköp, reservdelar, har alla verktyg och literatur/felsöknings/mjukvara verktyg. Så känns det ganska bra att köpa en volvo roll
Senast redigerat av _TiNcO_ (15 januari 2008)

945 Inlägg
15 januari 2008
_TiNcO_ skrev:
TTTTT skrev:

Grejen är ju att jag har varken hund eller barn, så en Clio sport skulle ju kunna funka, man får ju förmånerna iallafall tongue Kombi lol

Hade jag inte jobbat på en volvo och även renualt verkstad, skulle jag troligtvis rullat omkring i en S4 el liknande. Men får man rabatt på försäkring, inköp, reservdelar, har alla verktyg och literatur/felsöknings/mjukvara verktyg. Så känns det ganska bra att köpa en volvo roll

köper du RS 2:an så har du ju en jävligt fet kombi att åka med iaf *S*......var ju iaf förut världens snabbaste kombi i serie tillverkning, har för mig d iaf.
380 original hk, va ju utbytet med porsche, bara porsche komponenter, tror att 924:an vart audis "gåva" till porshe, en kanske inte riktigt lika fet kärra big_smile
ligger kring hundra lax å köpa, men snor dyra att äga, tyvärr, annars så hade jag inte åkt octavia RS idag kan jag säga.
Men hur som helst, kombi regerar, iaf om dom pinnar på bra!

blinka blått om du vill rejsa!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 januari 2008
_TiNcO_ skrev:
TTTTT skrev:

Testkör en clio iaf via blocket eller så.. tror du kommer gilla den skarpt smile och en clio är ju billigare o äga på alla sätt jämt emot en volvo. nu tänker jag bensin,skatt,försäkring,delar,service allting är ju mer budget på en renault

Bmw osv..

julgran
214 Inlägg
15 januari 2008
jag vet att du vill ha en S60 innerst inne så köp det  ; )

2 283 Inlägg
15 januari 2008
S40 T4/T5 eller S60 T5

R.I.P. Michael Jackson!

Sök