4162
Sök

saab 9-5, kombi vs sedan?

49 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
har i dagsläget en 9-5 sedan, funderar på om man skulle skaffa en 9-5 kombi istället, det är ju årsm 98-00 det gäller mest isåfall...
så vad tycker ni är bäst? själv tycker jag kombin är snyggare, annars vet jag inte vad det är för skillnader direkt...
Senast redigerat av kvistarn (20 januari 2008)

Man får vänja sig...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 januari 2008
Det är väl inget som egentligen skiljer mellan sedan och kombi, det är ju samma modell och samma motorer i båda.

Enda skillnaden jag kan tänka mig är ju även den mest uppenbara, dvs att kombin lastar mer tongue

Tycker själv att sedan-modellen e grymt mycket snyggare iaf big_smile

Sen finns det ju 9-5 kombis så det stinker om det men det är betydligt mer sällan man ser sedan-modellen, iaf häromkring.
Senast redigerat av TBOC_Razor (20 januari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

285 Inlägg
20 januari 2008
Haha lite kul det här, då jag satt och diskuterade just den här frågan med tjejen:)
Vi kom fram till iaf att sedanen är mycket snyggare än kombin, oavsett bil. Förknippar alltid en kombi med snoriga dagis barn och allt var det hör till.
Så jag tycker du ska ha kvar den du har smile

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

Tidsoptimist
184 Inlägg
20 januari 2008
Håller med föregående talare. Men om nåt år är man där själv och byter...

Jag försöker iaf...

6 170 Inlägg
20 januari 2008
Saab-Fredde skrev:
Haha lite kul det här, då jag satt och diskuterade just den här frågan med tjejen:)
Vi kom fram till iaf att sedanen är mycket snyggare än kombin, oavsett bil. Förknippar alltid en kombi med snoriga dagis barn och allt var det hör till.
Så jag tycker du ska ha kvar den du har smile

Haha precis, det är lite "familjebuss-känsla" över alla kombis oavsett märke/modell/what ever.

9-5 sedanen uppfattas ju av många som "gubbig" men det är inget gubbigt med 300hk och några Aero-kjolar det vill jag lova big_smile

Sen om du nu vill ha en ny bil så byt in den mot en Aero så får du ju lite mer "lull-lull" för minsta möjliga ansträngning.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

49 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
haha ok ja där ser man:D får väl kanske leta på ett aeropaket så den inte ser så gubbig ut då istället:)

Man får vänja sig...

6 170 Inlägg
20 januari 2008
kvistarn skrev:
haha ok ja där ser man:D får väl kanske leta på ett aeropaket så den inte ser så gubbig ut då istället:)

Äh bara byt in den du har mot en Aero så får du ju betydligt större motor med, gott ös i 2.3T motorn wink

Sök