4104
Sök

Tagen av fartkamera i Norge, dolt ansikte, vad kan väntas?

Darth Vader
1 644 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Som rubrik säger, blev flashad av en fartkamera i Norge i en bekants mammas bil, ansiktet var dock helt dolt.

Inget jävla moraltjafs nu, jag vet att jag körde för fort och att det var dumt, men jag undrar om nån vet hur det ligger till med lagarna i norge och mellan länder. Kan man med all säkerhet vänta sig en bot?

Braaaaap?

674 Inlägg
20 januari 2008
vet inte hur deras regler är med du kan nog vara lugn

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 januari 2008
110km/h för fort på 80 sträcka ej dolt ansikte hände ingenting ibland struntar dom i svenska bilar har hellre inte fått nått när man bränt förbi vägbom utan att betala.

Är du 100% på ansikte eller regskylt inte syns kan du sova lugnt...

Darth Vader
1 644 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Regskylten syntes säkert, men jag var med på att dölja mitt ansikte totalt. Vägen var en 80-väg och min hastighet var på en dryga 100 tror jag.

Braaaaap?

3 235 Inlägg
20 januari 2008
Jag blev flashad en gång i norge med svenskreggad bil.
Körde inte så mycket för fort, dolde inte ansiktet eller nåt: fick aldrig nåt brev, flera år sedan nu...

Jag tror inte de kan göra nåt så länge de inte har en tydlig bild på förarens ansikte.
Bor i Oslo just nu, och här gäller det samma regler: de måste ha tydlig bild på föraren, annars kan man alltid neka och slippa undan.
Dessuton är fotoboxarna här av den gamla typen, och många fortfarande har film (inte digitala). En blixt betyder egentligen ingenting, den kunde ha varit tom för film...

Det som kan hända är att ägaren får ett brev med nånting om att man kan erkänna och signera på boten. Man kan då skriva tillbaka att nån annan körde bilen, så gör de säkert inget mer.

905 Inlägg
20 januari 2008
vet att ajg sålde en bil och det blev en jävla massa tjaffs så stack nya bilägaren till norge med den blev fotad i 2 biltullar och böterna kom med posten och det vara bara glatt betala för mig eftersom ägarbeviset aldrig blev postat.POSTA ALLTID ÄGARBEVISET SJÄLV DÅ DU SÄLJER BIL!!!

Sök