5083
Sök

Bandpass låda till ac25

216 Inlägg
9 februari 2006
Trådstartare
Tjena fick hem en Mds ac25 bass ida och vill bygga en bandpass låda, men kollar man på mds hemsida står det att länk till bandpass låda men det kommer upp en portad låda när man trycker så undrar om någon har ritningar till en?

21 761 Inlägg
9 februari 2006
Om du tittar på den andra ritningen så visar den en bandpasslåda avsedd för två element.
Om du halverar volymerna och bara tar ett rör som är ca 10 cm långt så tror jag att det fungerar.

781 Inlägg
10 februari 2006
Drönirettab skrev:
Om du tittar på den andra ritningen så visar den en bandpasslåda avsedd för två element.
Om du halverar volymerna och bara tar ett rör som är ca 10 cm långt så tror jag att det fungerar.

tror inte de funkar riktigt så enkelt... de gör de iallafall inte med vanliga slutna och portade låder..

mitt förslag ring mds. eller mejla dom.. dom svara snabbt..

MVH Timmie

21 761 Inlägg
10 februari 2006
Varför skulle inte det fungera?

719 Inlägg
11 februari 2006
Skulle inte ge mig på en bandpass låda om jag inte visste exakt vad ja gjorde har testat och är mycket svårt att få det att bli bra. Sen om man fått den perfa så är det ingen bas jag tycker låter bra till musik den har ett väldigt begränsat spel område.

live free, die young.

21 761 Inlägg
11 februari 2006
Nu har jag matat in värdena i mitt program och tittat hur frekvenskurvan blir med två element. Sedan halverade jag volymerna i båda kamrarna, satte ett element och ett rör istället som var ca 9cm långt. Kurvan blir då likadan som den ursprungliga.
Jag tror inte att programmet räknar så fel att det blir pannkaka av det hela, i så fall är det dåligt uträknat från början.

Sök