2875
Sök

Sprutspackel

Eclipse :P
254 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Tjena undrar var mankan få tag i sprutspackel, i burk eller till spruta spelar ingen roll. Vill bara veta var det finns att köpa till en billig peng.

Tack
Witte

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
20 januari 2008
Brukar finnas i de flesta biltillbehörsaffärer, finns även på lite större varuhus som karlssons mm. Kostar runt 80 kr burken.
Senast redigerat av laazy (20 januari 2008)

1 311 Inlägg
20 januari 2008
har hört att sprutspackel inte är så bra... nån som kan bekräfta eller dementera?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

254 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
laazy skrev:
Brukar finnas i de flesta biltillbehörsaffärer, finns även på lite större varuhus som karlssons mm. Kostar runt 80 kr burken.

karlssons??? aldrig hört det förut?

Corpze skrev:
har hört att sprutspackel inte är så bra... nån som kan bekräfta eller dementera?

vill veta!

//Witte
Projekttråd

16 197 Inlägg
20 januari 2008
Witte skrev:
laazy skrev:

karlssons??? aldrig hört det förut?

Corpze skrev:

vill veta!

sprutspackel på burk kan man kasta i sjön men riktig "filler" e hur bra som helt smile  finns på de flesta välsorterade biltillbehörsfirmor.. smile  typ mekonomen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 januari 2008
Jag skulle vilja rekommendera Lechler Green TI filler. 2k, sprutas med pistol. Mycket lättarbetat.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

9 108 Inlägg
21 januari 2008
Sprutspackel på burk är inte mycket att hänga i granen, det fyller knappt i någonting och det går knappt att slipa det med ett A4-papper tongue

254 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Jag skulle vilja rekommendera Lechler Green TI filler. 2k, sprutas med pistol. Mycket lättarbetat.

ok vad finns det? o till vilket pris?

ska höra med mekonomen vad dom har för nått oxå

//Witte
Projekttråd

12 086 Inlägg
22 januari 2008
MilleN skrev:
Sprutspackel på burk är inte mycket att hänga i granen, det fyller knappt i någonting och det går knappt att slipa det med ett A4-papper tongue

Jag tycker hagmans burksprutspackel är bra, har dock inte provat 2K filler. Kan tänka mig att den fyller bättre.

1K sprutspackel blir skit och om man ska lacka med 2K färg sen. Men ska man görs något mindre och burklacka funkar sprutspackel skitbra. Om man drar på ett lager på en förslipad yta 400 papper och sedan smeker spacklet lite med 800 papper blir det en skitbra yta!

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 januari 2008
Witte skrev:
caromania skrev:

Jag köpte det hos Italia Billacker i Bandhagen. Kommer inte ihåg vad en liter plus förtunning plus härdare kostade. Femhundring?? Jag blev inte ruinerad i alla fall. Sedan våtslipade jag med 400-600-800 har jag för mig. På det ligger lacken direkt, dvs ingen annan grund behövs.

1 072 Inlägg
22 januari 2008
Mekonomen har och kör PPG´s sortiment. KOmmer inte ihåg pris men det är inte så fasligt dyrt.

254 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Witte skrev:
caromania skrev:

Jag köpte det hos Italia Billacker i Bandhagen. Kommer inte ihåg vad en liter plus förtunning plus härdare kostade. Femhundring?? Jag blev inte ruinerad i alla fall. Sedan våtslipade jag med 400-600-800 har jag för mig. På det ligger lacken direkt, dvs ingen annan grund behövs.

ok jag känner morivlackarn som e granne med italia billacker, det är därifrån han får sina färger. han kan kanske hjälpa mig med nåt bra där:) kul att världen e så liten!

tack för all hjälp!

//Witte
Projekttråd

254 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
sik skrev:
Mekonomen har och kör PPG´s sortiment. KOmmer inte ihåg pris men det är inte så fasligt dyrt.

ok ska kolla med mekonomen vad dom har för nåt oxå, det blir nog bra!

skyrres! tack för hjälpen!

//Witte
Projekttråd

16 197 Inlägg
23 januari 2008
caromania skrev:
Witte skrev:
caromania skrev:

haha.. ja bor typ i huset brevid Italian billacker.. de ligger i hagsätra. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 januari 2008
caromania skrev:
Bandhagen.

evilaudio skrev:
hagsätra.

Javafajn...roll Nån söderförort var det...wink

254 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
caromania skrev:
Witte skrev:

haha.. ja bor typ i huset brevid Italian billacker.. de ligger i hagsätra. smile

coolt då kanske du känner Ramon Quinteros (motivlackarn jag pratade om), har aldrig sett dina bilar när jag har vart där omkring.

//Witte
Projekttråd

712 Inlägg
23 januari 2008
Sprutspackel är lite "gammaldags"..
Man ska undvika att anväda det pga av att det lätt drar till sig fukt..

Sök