3897
Sök

Försäkringsfråga: Billig BMW 325 försäkring

Tyskstuk
466 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Hej!
Kanske ska lägga vantarna på en BMW 325 94a import.

Och det jag vill veta är väl vilket försäkringsbolag som erbjuder den absolut lägsta premien?
Bilen kommer stå på min farsa som varit olycksfri länge!

Tack på förhand! MVH Rickard

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 januari 2008
Fortsätt med försäkringsbedrägerierna så vi andra hederliga får betala för er.
Hoppas du krockar och inte får ut ett öre.

Annars, ring? Kolla bolagens hemsidor?
En försäkring är väldigt personlig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

BMW-328I
22 januari 2008
testa med atava

341 Inlägg
22 januari 2008
Min erfarenhet av att försäkra BMW 325, har haft 2st, är att det finns inget "billigt", bara mer eller mindre dyrt.... Men det är bara att ringa runt o kolla.....

Tyskstuk
466 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
John 87.

Du har inte så bra koll du. Är strax 19 år och bor hemma. Det är inte på något sätt försäkringsbedrägeri.
Jag tror också du hade gjort samma sak om du sparat 20k om året. Kolla upp dina fakta innan du gör ett uttalande.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 januari 2008
Dom är rätt dyra i försäkrings.. räkna med 7k om året på farssan.
525 däremot är lika billiga som min iförsäkring.

Bmw osv..

4 586 Inlägg
23 januari 2008
jag kör med trygghansa rätt bra pris och inga konstigheter ifall man skulle behöva använda dom pga av skada eller annat

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 januari 2008
Rille_Pille skrev:
John 87.

Du har inte så bra koll du. Är strax 19 år och bor hemma. Det är inte på något sätt försäkringsbedrägeri.
Jag tror också du hade gjort samma sak om du sparat 20k om året. Kolla upp dina fakta innan du gör ett uttalande.

Så du ska alltså "låna" bilen av din pappa varje dag?
Har du inte råd med en bil så köp en billigare. Hade alla gjort som du hade vi haft ännu högre premier.

Och fakta?
Jag har bil själv, du tror inte jag läst och ringt runt om försäkringar?
Du tror inte att min bil hade varit billigare om min mamma hade ägt den?
Och jag är inte 50 år. Men det borde du ha räknat ut redan smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 januari 2008
Det kommer att göra som i andra länder och avveklar system med försäkring på föreldrar när barnen äger bilen eller 3 dubla försäkring premium när försäkring är på föräldrar och när barnen kör bilen och är under 24 eller 25 år.
På det viset, de andra som betalar sina försäkringar själv ska inte behöva betala så mycket.
Det är jättebra om man vill äga en bil när man är 19 för att åka till skola men man måste kunna ta smällen att betala hella vad den kostar.
Det är på grund av många som inte kan betala försäkring för sig själv att andra får betala dyrare premium.
Det är redan på G att försäkringar fråga om finns någon under 24 eller 25 år kommer att köra bilen, och de kommer att höja mycket mer premium i detta fall.
Senast redigerat av alain (23 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

735 Inlägg
23 januari 2008
alain skrev:
Det kommer att göra som i andra länder och avveklar system med försäkring på föreldrar när barnen äger bilen eller 3 dubla försäkring premium när försäkring är på föräldrar och när barnen kör bilen och är under 24 eller 25 år.
På det viset, de andra som betalar sina försäkringar själv ska inte behöva betala så mycket.
Det är jättebra om man vill äga en bil när man är 19 för att åka till skola men man måste kunna ta smällen att betala hella vad den kostar.
Det är på grund av många som inte kan betala försäkring för sig själv att andra får betala dyrare premium.
Det är redan på G att försäkringar fråga om finns någon under 24 eller 25 år kommer att köra bilen, och de kommer att höja mycket mer premium i detta fall.

Ehm... Va?

Tyskstuk
466 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
John 87.

Ja och nej. Jag har kollat upp det. Och så länge som man bor hemma så är det inte på något sätt olagligt. Du börjar snacka om försäkringsbedrägeri som att det är ett brott. Dessutom så tror jag att det är många som gör likadant fast kanske inte skyltar med det.

Sen kan jag ju tillägga att jag och min far kommer att dela på bilen.

Sök