4471
Sök

fästa sportbälte i rör (liten bur) 850volvo.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=47565&image=411991  Jag lånar bilden lite.

men kan det vara värt att göra såhär i en lite mindre bil? att fästa bältet så?
har alltid tänk på det och nu hittade ja till och med en bild..
men blir det inte jävligt trångt ?.. tänkte i en fin 850 smile
men ja vet inte om det får plats?, någon som kan säga nått ?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 002 Inlägg
24 januari 2008
menar du att ha en bur med tvärsträva i mitten av bilen eller? har för mig att den volvon de byggt har dubbla huvudbågar bara för att säkerheten ska bli bättre.
vanligtvis sätter man en sådan sträva rör bit längs med golvet för att inte buren ska tryckas ihop där. kan vara så att de har två stycken rör, för som sagt en dvd monitor oh handtag för dem där bak.

jag själv tror att det kan bli lite tajt med ett rör där. fast beror väl på hur mkt man vill flytta tolen o längden på förare. kan va lite enklare om man har en kombi och flytar bak baksätet o sätter i sportstolar där oxå.

fästningen på buren/röret tror ja att de har andvänt av "wrap around" bälten. där du inte behöver ha en bult som fäster bältet.

mina små tankar.

lycka till!

mvh

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Gräsberg skrev:
menar du att ha en bur med tvärsträva i mitten av bilen eller? har för mig att den volvon de byggt har dubbla huvudbågar bara för att säkerheten ska bli bättre.
vanligtvis sätter man en sådan sträva rör bit längs med golvet för att inte buren ska tryckas ihop där. kan vara så att de har två stycken rör, för som sagt en dvd monitor oh handtag för dem där bak.

jag själv tror att det kan bli lite tajt med ett rör där. fast beror väl på hur mkt man vill flytta tolen o längden på förare. kan va lite enklare om man har en kombi och flytar bak baksätet o sätter i sportstolar där oxå.

fästningen på buren/röret tror ja att de har andvänt av "wrap around" bälten. där du inte behöver ha en bult som fäster bältet.

mina små tankar.

lycka till!

mvh

alltså, ja menar bara den där stången i mitten, så att man har nått ställe att fästa bältet..
för att fästa bältet skit långt bak och dra bältet över hela jävla bilen är inte snyggt tycker jag tongue
fast det kanske går att sätta den där stången lite längre ner så att den syns lite mindre, lite längre ner vid fötterna.
jo har också tänkt på det där med kombi... fast ja gillar ju mera sedanen av 850.. just därför det kronglar som fan.. men vi får se vad jag gör, är bara 16 år. har en stund kvar av livet (HOPPAS JAG) .
haha ^^
fast om man sätter underreden på sportstolarna i baksätet så kanske man får Liiiiite plats till att reglera stolarna där bak.. ^^ :p sen kan man ju säkerligen ta bort hatthyllan och sätta dit någonting som är lite smalare, så kan man nog trycka bak sätet lite till ^^

Tack ska du ha! big_smile

mvh!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
bara att skriva nått om ni har nå tips eller någonting, eller kanske till och med någon som har gjort som ja förklarar... Kanske förklarar dåligt men ^^ tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
någon ?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 januari 2008
ska du montera 4-punktsbälten i bilen. har jag hört att "axelbanden" ska gå så rakt bak som möjligt från hålen i stolen där dom går igenom. Frågan är ju vad som är tänkt med buren, skaffar du bara en vanlig folkrace bur är det inte så många strävor osv, men ska du ha för racing, rally osv, så är det ju en hel del strävor på buren. Tänk även på att en "felmonterad" bur kan göra mer skada än nytta vid en olycka.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sök