Vad kan man göra med sierra clx?

darkdog8
30 juni 2007 · 183 Inlägg

Tjena
Tänkte köpa en billig Ford Sierra CLX, endast för att sladda runt med och busa lite.

Skulle vara kul att förbättra den lite, vad finns det för billiga alternativ man kan göra?

Egentligen behöver den inte gå som en värsting, men det skulle vara gött med lite muller i den tongue

Ni som har erfarenhet av denna bilen, låter den något vidare om man t.ex. sätter dit 2" cat-back alt med japs på slutet samt öppet filter?

Kom gärna med förslag

haxer Proljece?
30 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Som du säger själv så låter den ganska mycket med billig japs dämpare ett 2" eller nått + luftfilter tongue som du också sa lek bil smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
darkdog8
30 juni 2007 · 183 Inlägg

Vet du nån bra sida som säljer japsdämpare billigt som är 2" in? De minsta jag hittar kräver en 2.5"-anslutning.

Sedan undrar jag hur man monterar en sån?? Ersätter den hela bakre ljuddämparen eller vad? Nån som kan förklara?

majtuss
30 juli 2007 · 6 Inlägg

darkdog8 skrev:
Egentligen behöver den inte gå som en värsting, men det skulle vara gött med lite muller i den tongue

Ni som har erfarenhet av denna bilen, låter den något vidare om man t.ex. sätter dit 2" cat-back alt med japs på slutet samt öppet filter?

Kom gärna med förslag

Tjo!

Jag har en Ford Orion och den ligger ju väldigt nära Sierra maskinellt. För att få lite muller i fårrden slängde jag ut hela luftburken och satte dit en begagnad luftburk (en rund med kromat  lock) med öppet filter från en Corvette. Ljudet är helt underbart, ingen större effektskillnad dock, möjligtvis 0.3 hk eller nåt tongue. Hade även tänkt att slita loss mina ljuddämpare och dra raka rör direkt från katten, det lär öka mysfaktorn avsevärt wink

En del bilar har hästkrafter, andra har ponnykrafter. R.I.P Hyundai Pony, f. 1992. d. 2007
jgus86 Så eller så eller tvärtom.
28 januari 2008 · 86 Inlägg

darkdog8 skrev:
Vet du nån bra sida som säljer japsdämpare billigt som är 2" in? De minsta jag hittar kräver en 2.5"-anslutning.

Sedan undrar jag hur man monterar en sån?? Ersätter den hela bakre ljuddämparen eller vad? Nån som kan förklara?

Sätt dit ett billigt öppet filter från biltema och ta bort sista ljuddämparen och montera ett rör med ett snyggt utblås på istället (så har jag gjort!) Sånt där med större avgassystem och skit ger ingen effekt ändå om du inte byter till värre kammar o större ventiler, då kan det möjligtvis behövas ett extraktorgrenrör.

/Joel
"Det ordnar sig alltid."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang