4491
Sök

Problem med att starta min bil!

7 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Hej!
har nu försökt med nästan allt, men kan inte komma på vad som är fel på min bil.
jag har nyligen köpt min bil ca: 2-3 veckor sedan en Ford probe 2.5l V6 manuell..
den funkade utan problem och starta och var glad och den gick smärtfritt,fram till 4 dagar sedan, då jag ställde den på min parkering, dagen efter när jag skulle starta min bil så ville den inte gå igång. har kollat lite men kan inte förstå vad det är för fel, är inte så super duktig på bilar nämligen. batteriet har ja bytt för ja tänkte att det kunde vara det,men icke sa nicke smile..sen så kom ja på att det kanske har kommit in fukt i bensinen då jag hade lite bensin kvar och det vart väldigt kallt över natten,så jag köpte ksprit och fyllde på bensin i bilen men detta hjälper inte heller. generator är det inget fel, för det finns en mätare på instrumentpanelen som visar laddningen och den står på normal. vet nån vad det kan vara eller nån som haft samma problem som mig?roll tacksam för alla svar ja kan få. har nu även köpt startgas som ja ska testa med idag..
mvh//Cazz

3 235 Inlägg
28 januari 2008
Går bränslepumpen?
Den ska höras när man vrider på tändningen innan startmotorn drar igång.

Sitter kamremmen på? Eller kanske ev kuggat?

Får tändstiften gnista?

Mycket kan vara fel, ta reda på var problemmet sitter, så blir det enklare...

7 100 Inlägg
28 januari 2008
tändkablar,tändstift,fördelare,rotor!
hadde samma problem på min,och då var det rotorn!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
engolf, jag vrider tändningen så surrar det lite, vet ej om detta bränslepumpen då jag inte är så haj på bilar, men mitt batteri har laddat ur sig iallafall,så det sitter på laddning nu, men allt går runt som det ska, startmotorn och generatorn laddar.försöker med start hjälp och då vill den gå igång, men kommer inte hela vägen runt och startar. men kan rotorn paja om det är för kallt ute?? sen vad har rotorn för funktion? kan vara bra o veta,så man lär sig nåt nytt hehe big_smile:. för det var plus grader ute den dagen jag körde bilen, men framåt kvällen vart det kallare och det var då problemet uppstog..

21 761 Inlägg
28 januari 2008
Sitter det någon kallstartsventil på de där motorerna?

Kan ju vara den som spökar i så fall.

7 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
drönirettab det var en bra fråga men jag tror att det sitter en sån på dem motorerna..har för mig att jag hört att det ska finnas på dem..måste man byta den då eller hur går man tillväga?? tänkte testa med att köra in lite startgas i luftintaget till motorn,men måste bara ladda mitt batteri först, så jag har lite ampere o leka med...

3 235 Inlägg
28 januari 2008
Ja, om du har en elmotor bak när du vrider om nyckeln så är bränslepumpen Oko.

Kan vara kallstartsventil.

Kanske blir det enklare att hitta felet om du drar med bilen till en verkstad för att avläsa felkoder?

7 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
engolf, då är det den som låter smile och är okej...
jo jag ska kolla upp detta har redan beställt en ny sådan med..kan lika gärna byta den med..
jag har beställt tid på verkstad, men fick tid 11 februari så det är ett tag kvar tills dess, så tänkte pilla lite med den själv tills dess smile...kan ju alltid kika runt lite o så om ja kan få ordning på det innan dess...

3 235 Inlägg
28 januari 2008
Kolla så att det är gnista,
byt fördelare och rotor (behöver inte vara mekaniker för att kunna göra det...).
Försök att starta den med startgas.
Om ingenting ev det hjälper får du bara vänta på din tid på verkstad...

7 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
engolf okej ska göra detta smile..tack för ditt svar. fördelaren? menar du bensin fördelaren eller motor fördelaren..

Sök