3678
Sök

Förbannade rådjur! (smällt med audin)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Jahapp då var det dag med lite närkontakt med skogens varelser då.. På motorväg med viltstängsel sad Körde väl en 120-130 och han inte mer än släppa gasen förs än det small. Är förvånad över att det inte blev mer skador faktiskt, men hade tur också. Vill inte veta hur bilen sett ut om rådjuret tagit mitt på fronten i stället...

http://www.garaget.org/gallery/archive/40073/235939_5a4e8d.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40073/235940_0fgu95.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40073/235937_7s9xj6.jpg

Happ så nu blir det att byta skärm, lykta mm.

Funderar på att slänga på S4:ans skärmar fram och någon stylingfront när man ändå måste skruva.. Har helförsäkring så jag ska se vad jag lyckas förhandla mig till med bolaget.. Man vill ju inte få bilen inlöst för det här lilla, men det är jag orolig för eftersom man kan köpa en beggad som gått lika långt för ca 30k och med lite lack och så är man snart där om man kör allt vitt via verkstad...

Vet någon om det finns häftigare lysen till denna??

Innan smällen:
http://www.garaget.org/archive/40073/34615/34615-628632.jpg

Hoppas det löser sig.. suck förbannade kreatur!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 januari 2008
Du vet att det är billigare å skjuta dom? wink

Nä men det var ju tråkigt hmm Dom har ju en förmåga att hoppa aldeles framför bilarna hela tiden tycker jag.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 januari 2008
min såg värre ut i somras efter närkontakt med rådjur jävla träligt är det sad fortfarande inte fått alla delar...hoppas det går snabbt och smidigt för dig att få det lagat

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 januari 2008
"Förbannade rådjur!"

Tror nog inte rådjuret gillar dig heller allt för mycket längre wink  lol

Jag demolerade med ett rådjur förra året men det var ju iofs med min gamla 9000 CD så det gjorde ju inte *sååå* mycket (nästan klar för skroten ändå om ingen känner för att rusta upp henne) och det rådjuret tog med huvudet precis i första "cirkeln" från vänster i grillen, som knäcktes, och sen liksom veks kroppen runt vänster framskärm så att skärmen trycktes in.

Rätt fantastiskt dock att allt som hände var att grillen knäcktes lite, lite och att den rostiga skärmen revs upp. Däremot rev nog skärmen upp betydligt mer av rådjuret än vad rådjuret sabba skärmen, var typ halvsmält gräs sprutat över halva vänstersidan av bilen :S

Dessutom flög rådjuret typ minst 10-15 meter tillbaka in i skogen den hoppade ut ur, stackars lilla kid hmm

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Tidsoptimist
184 Inlägg
20 januari 2008
Tungt sånt där. Klara du extraljusen iaf?

Jag försöker iaf...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 januari 2008
På nyårsdag kl 6.00, körde jag från Vara mot Göteborg och innan Allinsås fanns ett flock med kronhjort ca 10st mitt på vägen, dom bara stöd där och hade inte bråtom att gå över.
Som tur, såg jag dom tidigt och kunde bromsa, dom var välligt stora, jag nästa stannade för inte skrämma dom, det var fin att se dom så nära.
jag vill inte tänka på hur det kunde har gott till om jag hade kört förfort då.
Senast redigerat av alain (20 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

med lem
1 147 Inlägg
20 januari 2008
förbannade rådjur ja, klart dom blir förbannade när vi kör på dom hela tiden tongue

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

2 594 Inlägg
20 januari 2008
fan va glad att de bara va ett rådjur krockade me en stor fet älg kan lova att det blev lite mer än de där, fördelen me rådjur är att dom får plats i bagaget sen wink

320 Inlägg
20 januari 2008
hade du den ribban lysen kan ja inte förstå du smällde wink heh skoja.

har nästan snuddat ett 10-tal rådjur bara under snöperioderna denna vinter.
Men motorväg var juh lurigt duh!  där kör man i "falsk trygghet"

. Klarade sig X-ljusena?
Senast redigerat av Errol (20 januari 2008)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Japp X-ljusen klarade sig. Sprickan som finns där var före smällen med, stenskott...

Hade det inte varit motorväg med viltstängsel hade jag nog varit mer uppmärksam, kör ju ändå ca 10mil skogsväg enkel resa dagligen så man har blivit van att alltid vara bromsberedd och inte körs så guds förbannat fort vissa sträckor, men på motorvägen slappnar man ju av, fäller ner armstödet vrider på stereon och crusar mer.

Han inte ens lyfta foten helt från gaspedalen innan smällen var ett faktum.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

8 156 Inlägg
20 januari 2008
Jag hoppas att du tog hand om köttet? (Skämt)
Iaf. Tur att det inte blev några större skador på dig eller bilen. Du kunde råkat värre ut.

Vi är ganska så vana vid rådjur i trakterna kring där jag bor. Det närmaste jag varit att krocka med ett rådjur är faktiskt med en cykel. Snittade kring 50km/h i mörker och så hoppade det fram ett rådjur (en bock) precis framför mig. Hade den inte ändrat riktning så hade jag kört rakt in i bredsidan på honom. Nu vek han ju av i min riktning så jag bara "slickade" mig förbi. Skaffade mig bättre cykelbelysning efter den händelsen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Har varit inne hos en skade service verkstad i dag och besiktigat bilen. Verkmästaren där pratade om ca 30000kr för rep av bilen, så nu är offerten i vägskickad till försäkringsbolaget så får vi se vad de svarar.

Har även pratat med dem och det verkar inte omöjligt att få ut pengar för att reparera bilen själv om dom beslutar att lösa in den.

Har förhoppningsvis svar på tisdag eller onsdag.

/Magnus

Sök