3527
Sök

Eventuellt bilbyte! Smakråd

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Nu är det så att jag har en Saab 9-5 Aero kombi som gått 12500 mil!
Automat,svart helskinn, fullutrustad förutom taklucka och GPS.Inköpt för två år sedan!
Nu har jag snubblat över en silvrig Volvo xc90 2.5T -06 som har gått 6000 mil helskinn och fullutrustad förutom taklucka och helskinn! Skall jag sälja Saaben och lägga ungefär 100 000 mellan? Vi har alltid kollat på dessa men har inte hittat rätt bil!

-Mike-

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
visst xc90 är fina. men tänk på att servicen på dom är SVINDYR, speciellt kamremsbytet. sen verkar dom sjunka i pris som stenar i vattnet tongue men men har man råd så smile

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
6 februari 2008
Tänk såhär: Behöver ni en så stor bil som Xc90?.

Jag hade själv haft kvar Saab:en eftersom jag tycker XC90 ser ful ut som fan hmm.

Allt för den där jävla hatten!

2 201 Inlägg
6 februari 2008
saaben är mycket finare. behåll den.
annars om ni tvunget ska ha en suv så finns det snyggare

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Gloremir skrev:
visst xc90 är fina. men tänk på att servicen på dom är SVINDYR, speciellt kamremsbytet. sen verkar dom sjunka i pris som stenar i vattnet tongue men men har man råd så smile

Volvon kommer att vara billigare i försäkring med en tusenlapp om året skatten ngt dyrare! Servicen som skall göras på Saaben nu är ett oljebyte för det rimliga priset av 2500!Varav oljan kostar 800, arbetet kanske 400 med deras timpeng, tar ju en kvart att göra, resten är för att få stämpeln i boken! Dyrt bläck numera!smile

-Mike-

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
MikeAero skrev:
Gloremir skrev:

Volvon kommer att vara billigare i försäkring med en tusenlapp om året skatten ngt dyrare! Servicen som skall göras på Saaben nu är ett oljebyte för det rimliga priset av 2500!Varav oljan kostar 800, arbetet kanske 400 med deras timpeng, tar ju en kvart att göra, resten är för att få stämpeln i boken! Dyrt bläck numera!smile

hehe okej. farsan kollade nämligen på en xc90. den var det snart dags för kamremsbytet (vet inte miltal) det skulle gå på 19500 vilket är SVINDYRT, vet inte vad servisarna kostar på mina bilar för nissan vägra ta emot stagean o på volvon gör jag allt själv tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
7 februari 2008
Vet inte om alla ovan kollat hos Volvo va gäller servicar?

Vet ej heller om "MikeAero" servar sin bil hos Saab här hemma?

Skulle ALDRIG lämna min bil till Volvo (om ja hade en) eller Saab här hemma,
fusk å slarv förekommer mkt, ja vet har själv sett de!

Vi har ju den magiske Emilsson här hemma så serva XC90 behöver nog inte bli skitdyrt smile

OEM <3

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Vet inte om alla ovan kollat hos Volvo va gäller servicar?

Vet ej heller om "MikeAero" servar sin bil hos Saab här hemma?

Skulle ALDRIG lämna min bil till Volvo (om ja hade en) eller Saab här hemma,
fusk å slarv förekommer mkt, ja vet har själv sett de!

Vi har ju den magiske Emilsson här hemma så serva XC90 behöver nog inte bli skitdyrt smile

Har nog aldrig servat mina bilar på märkesverkstäder! Däremot lämnade jag in Saaben hos Gustav idag då bägge sensorerna/givarna till Xenonen hade kollapsat! Kostade bara 1900 för bägge men då hade jag smort verkmästaren ordentligt på mitt jobb innan! Men det lutar mot Saaben en säsong till! Hinner nog ångra mig ang nästa bil ngn mer gång!
Senast redigerat av MikeAero (7 februari 2008)

-Mike-

Sök