4454
Sök

Behöver råd vid bilköp, Audi eller Ford mondeo?

3 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Är dessvärre ingen expert på beg.bilar, därför behöver jag råd och tips inför kommande köp.
Är ute efter en kombi och har kollat på de senare Ford mondeo modellerna och Audi A4 avant 1.6-2.0 modellerna. Men även andra Audi modeller är intressant så länge det är kombi. Prismässigt har jag tänkt lägga mig från 80 000 till 150 000:-. Har hört mkt negativt angående Ford men även de som är supernöjda med sina bilar. Alla tips och info är välkommen.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
11 februari 2008
Audi lirar i en helt annan kvalitétsklass vilket jag utan att veta antar syns på priserna mellan de 2 jämförbara modeller av de olika märkena? Farsan körde Mondeo Diesel ett par år å var väldigt nöjd med den, men jag hade tagit Audi i alla lägen, superbil!

Sky´s the limit...

3 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Vet någon förresten vad den stora skillnaden mellan A6n och A4n är?

Large Cap
1 816 Inlägg
11 februari 2008
Gwaap skrev:
Vet någon förresten vad den stora skillnaden mellan A6n och A4n är?

Ja, det är väl storleken och lite utseende messigt.
Tycker du ska välja Audi, helt klart!

385 Inlägg
11 februari 2008
Jag hade utan tvekan valt Audin. Hade inte ens funderat på en Ford iaf. De tappar väldigt snabbt värdet, och kvaliten är ju inte den bästa. Man kan t.ex få en 10 år gammal mondeo nästan gratis, medans en 10 år gammal Audi nästan e som ny wink Okej, en liten överdrift, men om valet står mellan dessa två så hade jag valt Audin. Och då en A4 eller A6.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
11 februari 2008
Vad är du ute efter för egenskaper hos bilen? billig pendlarbil eller familjeräser? 
För 100-130k så får du en S4 avant, med quattro å biturbo V6 på 265hkr... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

3 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Är ej ute efter turbo, vill inte ha något som blir för dyr i drift och skatt/försäk. Så jag får nog säga att jag är ute efter något mellanting wink

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
12 februari 2008
Ok, då skulle jag nog rekomendera en 1,8T istället, har iofs turbo, men "bara" 150hkr orginal, å går billigt... Går dessutom å trimma rätt bra om du skulle få sånna tankar...   Sen skulle jag ju givetvis valt en med quattro...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

2 337 Inlägg
15 februari 2008
Håller med Tobbe, en Audi med 1.8T (gärna Quattro) är bra bilar. Det finns en hel del A4 Avanter ute så du borde kunna hitta nån med den utrustning du vill ha. Annars skulle jag rekommendera en Passat kombi, stor och billig bil.

Sök