4447
Sök

Mazda 323 f-90 något att ha??

198 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Jo jag tänkte mig köpa en mazda 323f-90 som pendlar bil å undrar va folk tycker om dessa, alltså om de e en pålitlig bil eller e de någon som krånglar mycke å rostar ihopp på en vinter??

Mvh

1 072 Inlägg
15 februari 2008
Mekniskt är det nästan aldrig fel. Men rost som på alla andra japanska bilar är problem och speciellt på en 18år gammal bil!

198 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
sik skrev:
Mekniskt är det nästan aldrig fel. Men rost som på alla andra japanska bilar är problem och speciellt på en 18år gammal bil!

Jo japaner rostar, de e ja me på smile  men undrar mer om dom har några sjukdommar med rost tex som äldre saabar har att dörrarna rostar upp?
Drivknutar å bromsok/rör/slangar/ mm.... ?

1 072 Inlägg
16 februari 2008
HEATSEEKER skrev:
sik skrev:

Jo japaner rostar, de e ja me på smile  men undrar mer om dom har några sjukdommar med rost tex som äldre saabar har att dörrarna rostar upp?
Drivknutar å bromsok/rör/slangar/ mm.... ?

Länkarmar, längsgående bromsrör, baklucka, rost i tanken som täpper igen pumpen mm
Vanliga fel som uppkommer med åren

1 703 Inlägg
16 februari 2008
Jag har haft en -93a. Fungerade mycket tillfredställande.

Nu har jag en -96a, dvs 'nya' karossen, även den en superbra brukis.

Men kolla efter rostiga skärmar, trösklar, bromsrör, soppaledningar, lyssna på drivknutar etc etc, det gamla vanliga som bör kollas på alla gamla bilar.

DOHCmotorn lider dock ofta av höga avgasvärden, varav en renovering av toppen blir nödvändig.
Senast redigerat av henkebenke (16 februari 2008)

49 Inlägg
16 februari 2008
köp inte är mitt tips, hade en 93.a en gång, rost överallt, bullrig som fasen, ren plåga att köra motorväg, tror den låg på typ 4500rpm i 120.... tankarna rostar ofta sönder på dem.
jag skulle mycket hellre köpt en golf eller corolla i det läget.
Senast redigerat av kvistarn (16 februari 2008)

Man får vänja sig...

1 297 Inlägg
16 februari 2008
Har haft en mazda 323f -90. Ända problemet på den var att kylaren sprack. Annars var den felfri smile

Sök