4203
Sök

Någon som har jt 3tums kit för orginal kat, 940 tubo

1 062 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
nån som har kör som med jt 3tums halv och 3tums dp ihop med orginal katt på sin 940 turbo, såg att dom hade sånt kit

http://www.jt-tuning.se/products/image.asp?ID=79

Artnr: JT75-K3/1  komplett system från turbo med fräck turbosång. Passar alla 940/945 turbo ( även lättrycksturbo och automalåda):monteras med std katalysator
3" fullflödessystem som ger mycket kraftig förbättring av effekt /vridmoment och minskar bränsleförbrukningen! Utförande med 1 st fullflödes effektdämpare : ljudnivån rekommenderas för dig som uppskattar en fräck turbosång. 4" ändrör i fräck design!

Pris: 3590 kr inkl. moms

2 924 Inlägg
21 februari 2008
Jag har det inte men jag hade motsvarande 3” JT hela vägen från turbon på en Saab 9000 T16, vad undrar du?
Om kvalitéen kanske? roll
Senast redigerat av peegee (21 februari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

593 Inlägg
21 februari 2008
ajjmen, körde med det förra sommaren, va jättenöjd med både leveranstid och framförallt passform..
De som säger att JT avgassytem är kass passform till volvo kan inte skruva bil..
Kan garantera att mitt system inte ens va nära karossen nånstans. så bara köpa.

kan även rekommendera att köpa deras 3" system och sedan racekattt (som ja har nu)

för org, katten stryper ju ganska mkt va gällande effekt, men du kanske inte har 300hk i maskin?

1 079 Inlägg
21 februari 2008
kör också JT 3" hela vägen, men jag köpte sportkatten från katalysatorteknik.com för det var billigare där nu skiljer det inte så mkt i pris (500:-) eller så, men då gjorde det, på 850 så var det iaf tight över bakaxeln så fick lov att värma lite där och platta till lite så det inte gick emot. Låter fint med två dämpare iaf, glad att jag inte tog en dämpare som jag tänkte först, åker några långresor/år och ljudnivån kan vara jobbig 60mil i sträck.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 062 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
epapower skrev:
ajjmen, körde med det förra sommaren, va jättenöjd med både leveranstid och framförallt passform..
De som säger att JT avgassytem är kass passform till volvo kan inte skruva bil..
Kan garantera att mitt system inte ens va nära karossen nånstans. så bara köpa.

kan även rekommendera att köpa deras 3" system och sedan racekattt (som ja har nu)

för org, katten stryper ju ganska mkt va gällande effekt, men du kanske inte har 300hk i maskin?

okej, ne men kanske hamnar på 200hk som max

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 februari 2008
Kör med de på min kärra...passade perfa ...fast svetsat om ligger ett par mm från golvet nu ...verkar vara fin kvalite och låter gött... Körde utan katten på min ett tag med de så kallade ersättningsröret och de blev rätt stor skillnad på draget tycker jag allt ..visslar fint i avgassystemet med 13c snurran i alla fall

Sök