Montering av 20" fälgar!

MilleN
23 februari 2008 · 9 108 Inlägg

Angelos skrev:
Spara hundralappar? Haha, du var värst min vän wink Trode nästan att alla förstog att det är känslan av att själv sätta på sina tjugo tummare, är vad man är ute efter.

hmm, det jag förstår är att ingen vill veta hur känslan är att skrapa upp fälgkanten på sina nya 20-tummare med ett däckjärn. Det är tillräckligt jobbigt att kränga på 15" däck, tänk då 20" med minimalt gummi haha.

Lämna in dom för guds skull, tror inte det är någon lekman i världen som kränger på 20" med däckjärn. Men visst, vill du ha den rätta "känslan" så kör på mad Du kommer antagligen ge upp ganska snabbt.

Modj
23 februari 2008 · 140 Inlägg

Angelos skrev:

MilleN skrev:
Fattade det också som att montera fälgarna på bilen, att montera däck på fälgarna är ju något helt annat.

Det är ingen barnlek att kränga så stora däck så givetvis ska du lämna in dom till verkstad! Då ingår dessutom balansering och allt sånt man behöver göra, förstår inte alls varför du tänker tanken på att spara några hundralappar när det är så dyra fälgar det talas om??

Spara hundralappar? Haha, du var värst min vän wink Trode nästan att alla förstog att det är känslan av att själv sätta på sina tjugo tummare, är vad man är ute efter.

Och hur hade du tänkt att lösa det då?
Gå in till en däckhandlare och fråga om du får låna hans maskiner för du vill montera din däck?

Måste fråga igen, har du monterat däck tidigare?
Annars för står jag inte ens varför du frågade......

/Lars

Tega Yrkesförare
23 februari 2008 · 1 073 Inlägg

Klart man låter däckmakaren kränga däcket, jag har inga dåliga erfarenheter av det.  Man vill ju gärna ha det balanserat oxå kan jag tänka.

Den där sköna känslan som det snackas om får man ju när man sen ska montera hjulet på bilen cool

Angelos Bonafide
23 februari 2008 · 45 Inlägg

Blev 22" istället, lämmnade in dem och fick det gjort snabbt och bra.

jon_emilsson
23 februari 2008 · 472 Inlägg

har du tilexempel 20 255 25 ty7p under 30 då får du inte på dem för hand utan att färstära fälgen

Volvo 940 "gubbaracern" (1992)
MeloveGolf Vw trimmare
23 februari 2008 · 2 995 Inlägg

jon_emilsson skrev:
har du tilexempel 20 255 25 ty7p under 30 då får du inte på dem för hand utan att färstära fälgen

få på däck på fälg är jävligt blodigt med bara händerna...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Modj
24 februari 2008 · 140 Inlägg

Angelos skrev:
Blev 22" istället, lämmnade in dem och fick det gjort snabbt och bra.

Varför ens fundrerade du på göra det sj? Hur kommer man på ideen om man inte har gjort nått liknade innan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang