6719
Sök

avgassystem 850 glt

1 062 Inlägg
21 februari 2008
nej ja menade att det skiljer nog inte så mycke i ljud på hans hemma bygga och ett jt system. svar på din fråga, så tror ja att 2 dämpare är det rätta för dej. låter lagom, och inte jobbigt i längden om man ska åka längre resor
Senast redigerat av Ricky (22 februari 2008)

dragkruka
275 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Ricky skrev:
nej ja menade att det skiljer nog inte så mycke i ljud på hans hemma bygga och ett jt system. svar på din fråga, så tror ja att 2 dämpare är det rätta för dej. låter lagom, och inte jobbigt i längden om man ska åka längre resor

hmm okay... tittade du på filmen ja länkade med? kommer ja få ett ljud likt de, kanske inte riktigt så pga av annan modell och icke turbo med mera men någon sådant typ av 2 dämpare?

dragkruka
275 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
helvete länken ja posta kom ju inte ens med igår haha här är den iaf:

http://www.garaget.org/video/1y7lbr21ijm5

så här vill ja att min bil ska låta likt när systemet är på... kanske inte exakt som denna i och med att de är turbo och en annan modell men typ i den stilen, vad är lämpligast då? en eller två dämpare?
Senast redigerat av NOL (22 februari 2008)

dragkruka
275 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
ursäkta att ja är tjatig men för er som kanske vill hjälpa till så fann jag denna film:
http://www.garaget.org/video/8ucwbbj6qzpy

är detta det troliga resultatet av ett sportsavgsystem med en dämpare fast lite högre ljud i och med att de blir 3" istället?

1 062 Inlägg
24 februari 2008
som ja sa i tidigare inlägg, så tror ja på 3tums och två dämpare

dragkruka
275 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Ricky skrev:
som ja sa i tidigare inlägg, så tror ja på 3tums och två dämpare

okej checkat den sista filmen ja postade då? wink tack för hjälpen iaf

1 062 Inlägg
24 februari 2008
jo ja kollade in den, men det gör nog rätt mycke från 2,5 till 3tums

194 Inlägg
24 februari 2008
tycker du ska satsa på 2 dämpare. min kussins lät himla fint både på tom gång som du ville och fruktandsvärt härligt vid fullt gas pådrag! men att åka några mil i laglig hastighet är inget vidage. när man hoppar ur bilen är det som att ha ett startande jumbojet i huvudet typ. haha.

satsa på 3" och 2 dämpare.

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

dragkruka
275 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Elmersson skrev:
tycker du ska satsa på 2 dämpare. min kussins lät himla fint både på tom gång som du ville och fruktandsvärt härligt vid fullt gas pådrag! men att åka några mil i laglig hastighet är inget vidage. när man hoppar ur bilen är det som att ha ett startande jumbojet i huvudet typ. haha.

satsa på 3" och 2 dämpare.

hehehe de lät ju faktiskt inget vidare hahaha;) njaa fast efter era råd nu så blir de nog 2 dämpare, dessutom om jag nu skulle bli missnöjd med två så står de faktiskt att man kan beställa till den del som ersätter den andra dämpare så man får en istället om de nu skulle vara så... men då blir det nog två, ska nog beställa redan idag:)

ELMERSSON:

måste bara fråga eftersom du skrev detta för några inlägg sedan:

"Elmersson skrev:
tja,,
min kussin hade 3" system frn jt. fast han hade bara en burk. den lt gött som sjutton. fast inget att rekomendera om man ska köra lngre sträckor. men den lät riktigt fint!
"

provade han alltså både med en och två dämpare på sitt JT 3" och tyckte 1 blev för mycket? och två lagom? med tanke på att du nyss krev att han hade 2?

ja antar att de ligger till så?
Senast redigerat av NOL (24 februari 2008)

194 Inlägg
24 februari 2008
hmm. var nog lite otydlig. han hade bara en burk och bytte aldrig till två..

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

dragkruka
275 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
hittade ett klipp med en 850 glt som har 3" system och exakt sånt ljud jag vill ha på min

http://www.garaget.org/video/jjd605qsb345

detta måste väl ändå vara med en burk eller?

dragkruka
275 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Hej allesammans!

har nu fått på mitt JT 3" och jag chansade med en dämpare... samma dag som systemet sattes på åkte jag direkt därefter till jönköping en sträcka på ca 9 mil, trodde ja skulle bli döv när ja var framme och åkte därifårn tillbaka hem idag, då lät de inte enligt mig likia högt och störande. Är de nåt jag inbillar mig eller kan ljudet minska efter att man "kört  in" det?

Har en fråga till, om jag nu skulle ångra mig och vilja ha på en dämpare till, gör det något om man kanske kör med detta system i 1-2 månader o sen sätter på en till? de blir inget försämrat resultat eller sämre kvalitet på nåt vis då eller?

MVH

Sök