4226
Sök

Besiktningsfrågor... suck jag vet :(

272 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Hejsan tråkigt att dra upp detta ämne som antagligen cirkulerat här hur många gånger som helst, har lite snabba frågor om besiktningen, jag har en 244 86- som är rent ut sagt en leksak, därför finns det inget baksäte i den, och snart så åker ett par sportstolar in, pulsair är pluggad och öppet luftfilter sitter på,

det jag tänkte kolla nu är:

*Vad säger besiktningen om bortaget baksäte?
*Vad säger besiktningen om pluggad pulsair? (se bilder i mitt album under "fotografering & övrigt")
*Vad säger besiktningen om sportstolar? (med orginalbälten isåf)
*Vad säger besiktningen om ombyggt avgasrör (endast 1 dämpare nu)

den har ju alltid varit besiktigad som en 4 passagerar-bil och kommer det att behövas något specialtjafs bara för jag ryckt baksätet?

tack på förhand

Sierra-döbel

Darth Vader
1 644 Inlägg
5 mars 2008
1. Det skall vara okej sålänge bälten osv är kvar, jag har kompisar som åkt igenom utan baksäte
2. Det är helt ok vad jag vet.
3. Stolar är svårt, bältet måste strama rätt, och liknande, inte troligt att du får igenom dem.
4. Sålänge inte besiktningsmannen upplever ljudet som "på tok för högt" och värdena blir inom gränserna är det ok.

Släng i orginalstolar fram och åk dit, det hade jag gjort.
Senast redigerat av DoWahDiddy (5 mars 2008)

Braaaaap?

1 703 Inlägg
5 mars 2008
Du måste ha bälten kvar iom att den är reggad för 4 el. 5 sittplatser. Tar du väck bältena måste du regga om den.
Sportstolarna måste vara fällbara/skjutbara om du ska ha kvar bilen reggad med sittplatser ibak. Sen vad det är för typ av stol är annars oviktigt. Dock måste den vara monterad på ett orginalunderrede, det har med krocksäkerhet etc att göra.
Senast redigerat av henkebenke (5 mars 2008)

Sök