mono stereo?

gaffeltruck
1 mars 2006 · 16 Inlägg

tjenare
jag har ett 4-kanaligt slutsteg som jag har tänkte brygga o driva 2st baselement med. men då är frågan, kommer inte basarna spela ojämt då? pga att ja kör ena basen på höger kanalen o den andra på den vänstra?? och hur löser man detta på smidigaste sätt, kan man på nått sätt seriekoppla ingångarna på steget med nån ball grenkontakt?
mycket tacksam för svar om nån orkar skriva smile

timpan_87
1 mars 2006 · 781 Inlägg

högtalarna kommer inte spela ojänt. ska du ha hela de 4 kanaliga steget till basarna..

brygga kanal 1 och 2 då till en bas. + på kanal 1 och minus på kanal 2.
och sedan 3 och 4 till andra basen på samma sätt som ovan.

eller bryggar du ex kanal 1 och 2 eller 3 och 4 och kopplad båda basarna på dom.

pwilhelm Hewi
1 mars 2006 · 571 Inlägg

Det är viktigt att du ställer gainen lika på kanal1+2 och 3+4 och matar alla kanaler från samma lågnivå med t.ex två y-adaptrar

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
timpan_87
1 mars 2006 · 781 Inlägg

ställer kanalerna lika kan jag hålla med om men varför skulle man inte kunna använda 2 olika lågnivutgångar?

pwilhelm Hewi
2 mars 2006 · 571 Inlägg

Klart man kan men det finns då en risk att dom två olika utgångarna har olika hög nivå och det är svårt att kolla. Alla tips baseras på att basarna sitter i gemensam kabinett om dom har varsin så är det inte lika känslig med att ha lika nivå.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
gaffeltruck
2 mars 2006 · 16 Inlägg

va trevligt då.. bara att åka iväg o inhandla lite bliljud smile tack för svaren

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang