7104
Sök

Ljud försvinner i Pionner stereo

8 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Har en Pioneer deh 5600 och jag var ute och körde en dag och på morgonen och då  lät ljudet helt ok! Men på kvällen då jag skulle köra hem så började det att knastra men bara när jag gasade i bilen. När bilen stod stilla spelade stereon som vanligt. När jag sen kom hem för att kolla det så kommer inget ljud alls ur någon högtalare i bilen utan endast ljud i bilen baslåda där bak som är kopplade med en av RCA utgångarna. Men ljudet där bak är inte som det ska utan väldigt doft och för tyst för att vara normalt. Om man skruvar på volym knappen kommer endast någon knast då och då men inget ljud i högtalarna i dörrarna. Det är likadant både om bilen är avstängd med tänningen på eller om man kör. Har ni någon aning vad det kan bero på?
Slutsteget där bak är jordat och ström sladd och RCA sladdar är dragna på vars en sida av bilen och allt har fungerat klockrent i cirka 4 månader! Tack så mycket!

Marcus

10 287 Inlägg
3 mars 2006
Glapp någonstans. Börja med att kolla ALLA anslutningar noga.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Kanonsnubbe
168 Inlägg
3 mars 2006
Hade ungefär likadant för längesedan, var ena högtalarkabeln i dörren som glappade. Fixade det och sen var det borta.

mvh
nicklas.

Sök