1642
Sök

Behöver lite ideer för ett snyggt bygge i en 245:a

5 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Har planerat att införskaffa lite basar och bygga lite stilrent i bagageluckan på min 245:a, kruxet är ju att det lätt blir stöldbegärligt med en vanlig stor baslåda och vill därför bygga in det så att det helst kan bli osynligt utåt, en stor baslåda syns ju direkt :/

Har några ideer osv men vet inte riktigt hur bra det skulle bli och om det går nå bra att göra det, då det är mitt första projekt vill jag planera ordentligt innan det blir bygga av.

www.esnation.com/viva/test2.JPG är en ide
Senast redigerat av Vivastar (17 februari 2006)

21 761 Inlägg
16 februari 2006
Du har tydligen redan gjort hela bilen osynlig, den finns inte.

5 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Nyss blivit medlem så bilen har väl inte godkänts än tongue

Oj haha nu hittade jag hur man fick den att gå online tongue
Senast redigerat av Vivastar (16 februari 2006)

1 432 Inlägg
17 februari 2006
Skrattar.....
Men åter till bagaget.. Vd hade du tänkt dig för utrustning?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

5 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Har inte bestämt mig för vilket slutsteg och bas riktigt än då jag letar efter nått i lite lägre prisklass, men själva bygget tänkte jag enligt två bilder jag har skissat upp samt plexiglas över. Själva lådan tror jag att en sluten blir bäst, allt ska byggas med MDF skivor fast jag tror att jag ska svetsa stag för att höja golvet i järn för att spara in på träskivor.

http://www.esnation.com/viva/test2.JPG
http://www.esnation.com/viva/test3.JPG

1 634 Inlägg
18 februari 2006
Nedsänkta steg i golvet är aldrig fel. Lite neon under golvet så att inte rören syns men lyser upp runt slutstegen. Kanske etsat plexi med nåt tufft motiv över stegen som finns att köpa hos vissa datorbutiker under "moddning". Finns många coola plexi-baslådor (bandpass) att köpa färdiga om man vill ha det snyggt (Sedan tycker jag att man skall göra en täckskiva runt lådan så att det inte blir massa dö-utrymme på sidorna, då ser lådan mer anpassad ut till just din bil), vet inte om de är så bra bas för en billig peng, men snyggt iaf big_smile

Hoppas du fick lite idéer nu.

Mvh Andreas

Sedan måste du ju ha ett framsystem, n-core har ju en billig testvinnare, zr5.0 tror jag det hette, för 1400kr.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
18 februari 2006
Angående stöldbegärligheten så gör jag så att jag har alltid en filt över slutstegen. Baslådan syns, jag har tonade rutor men det är klart, kikar man in genom rutan med händerna runt ögonen mot rutan syns den, på natten behövs en ficklampa eller bra syn wink
Senast redigerat av andreas_gbg_ (18 februari 2006)

Numera Saab 9-5 Aero -00

Direktör
305 Inlägg
18 februari 2006
Vivastar skrev:
Har planerat att införskaffa lite basar och bygga lite stilrent i bagageluckan på min 245:a, kruxet är ju att det lätt blir stöldbegärligt med en vanlig stor baslåda och vill därför bygga in det så att det helst kan bli osynligt utåt, en stor baslåda syns ju direkt hmm

Har några ideer osv men vet inte riktigt hur bra det skulle bli och om det går nå bra att göra det, då det är mitt första projekt vill jag planera ordentligt innan det blir bygga av.

www.esnation.com/viva/test2.JPG är en ide

Svårt att gömma basar då dom behöver lådorna för ljudet... men lägg dom i skuffen och bygg en skilje väg i skuffen så kommer lådan inte och synas.....

Speed limit are only for pussy

Avstängd
257 Inlägg
4 mars 2006
Jag har bilder på hur jag byggde i min gamla 245:a som jag hade innan. kan maila över bilder till dig för lite inspirration. du kan maila mig på mtb_freerider@telia.com så skickar jag bilder till dig

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Sök