7574
Sök

Bästa begagnade bil att köpa

20 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har krockat med min bil (Skoda Octavia 1,6 -98) och funderar på att köpa en bil begagnat. Detta för att det finns en risk att försäkringsbolaget inte tänker betala reparationen.

Jag har nyss köpt en bil, köpte den i Oktober, vilket har fått mig att rikta in mig på bilar från 2004.

Nu vill jag ha tips från er på vad för bil man ska köpa. Det är ett plus om det är 1,4 motorer. Men jag är som sagt öppen för förslag.

Det enda jag inte är öppen för är bilar som har så äcklig design så det känns 90-tal över skiten. Det som var så bra med Skodan var dess tidlösa design.

Jaja hur som helst: HIT ME!

Körv
3 535 Inlägg
25 mars 2008
Ford Fiesta, VW Polo, Golf 1.6 FSI.

Hummer H2 är också bra roll

Truckdriving Man

Got VTEC?
1 593 Inlägg
25 mars 2008
Vad är det för sorts bil du ska ha? Hur mycket får den kosta? Lite sådan info hade varit bra wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 mars 2008
decib3L skrev:

H2 är väll en jädra fjollbil tongue Köp en H1 istället! En Saab og900 Aero t8 Special? Grymmt snygg bil som borde spinna på rätt bra!
//Johannes

Rock'n Roll

20 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
ja fan takashi sorry jag glömde lägga in det:lol:

men någonstans runt 60-80 000 är jag nog villig att lägga ut.

Den ska ju inte vara megastor, inte renault scenic men halvkombi skulle jag väl vilja säga. Typ felicia är väl lite utav ett gränsfall

Got VTEC?
1 593 Inlägg
26 mars 2008
Honda Civic 1.6 VTI Hatchback

20 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
vart går den att hitta då?

jag undrar lite om man kanske ska köpa miljöbilversionen av hyundai i30 kanske

Got VTEC?
1 593 Inlägg
26 mars 2008
cyrus18 skrev:
vart går den att hitta då?

jag undrar lite om man kanske ska köpa miljöbilversionen av hyundai i30 kanske

Finns ju ett par Civic VTI's på Blocket, om det var det du undrade.

20 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
mjö, det stora kruxet är att det bara finns en i gbg området. (är trots allt där jag bor)

och den är 3 dörrars. Vill ha 5 dörrars. men vad tror ni om den miljöbilen Hyundai i30 nu då?

804 Inlägg
5 198 Inlägg
26 mars 2008
Bästa begagnade bil finns inte... eller snarare alla är bäst..inom sin grej.. är väl snarare vad du vill ha som är frågan..

20 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
det jag vill ha är en bra bil helt enkelt:P nämen en halvkombi är väl bra kanske.

Det ska vara värt det helt enkelt så att säga

kanske ska lägga till det att bilen ska helst vara från 04. men är det en äldre bil som håller högre klass än bilar från 04 så är det bara att lägga fram dem.

Yaris bilen vet jag inte, den föll mig inte riktigt i smak
Senast redigerat av cyrus18 (26 mars 2008)

804 Inlägg
26 mars 2008
cyrus18 skrev:
det jag vill ha är en bra bil helt enkelt:P nämen en halvkombi är väl bra kanske.

Det ska vara värt det helt enkelt så att säga

kanske ska lägga till det att bilen ska helst vara från 04. men är det en äldre bil som håller högre klass än bilar från 04 så är det bara att lägga fram dem.

Yaris bilen vet jag inte, den föll mig inte riktigt i smak

Då tar vi nästa toyota, http://www.blocket.se/vi/15125151.htm?ca=15_s big_smile
Edit: En till http://www.blocket.se/vi/15012173.htm?c … amp;last=1
Senast redigerat av baaki (26 mars 2008)

RS
886 Inlägg
26 mars 2008
Toyota power ;P

Focus RS

Herr
1 722 Inlägg
26 mars 2008
decib3L skrev:

Jag har också kört en vw polo, den äger=) kan rekomendera den starkt.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

20 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
angående toyota bilarna så vill jag säga att den första i metallic såg bra ut men man vill ju se inne i den också.

Dessutom undrar jag om dem ändå inte är lite väl dyra för att vara från 02 och ändå ha kört så många mil?

Vw polo verkar bra faktiskt, men hur mycket rymmer bagaget? jag reser ofta nämligen och det blir ett par väskor att dra med då också med tjejen liksom, så rymmer den bra för det?

804 Inlägg
26 mars 2008
cyrus18 skrev:
angående toyota bilarna så vill jag säga att den första i metallic såg bra ut men man vill ju se inne i den också.

Dessutom undrar jag om dem ändå inte är lite väl dyra för att vara från 02 och ändå ha kört så många mil?

Vw polo verkar bra faktiskt, men hur mycket rymmer bagaget? jag reser ofta nämligen och det blir ett par väskor att dra med då också med tjejen liksom, så rymmer den bra för det?

Inredningen var väl lite tråkig. http://www.blocket.se/vi/12926819.htm?ca=15_s
Dyra och dyra, jämfört med att köpa en dyr merca från 1990-2003 som rostar upp på ett fåtal år är de rätt billiga... lol
Visst, toyota kostar kanske lite mer än andra bilar i sin klass, men så är toyotor, det är bilar av hög(sta) kvalité och de håller ett bra andrahandsvärde.

Sen yterliggare, vad gör 2års åldersskillnad? Jag har haft 3bilar i mitt liv så här långt, nyaste = peugeot, pisstradig och äklig bil att köra, men håller bra, näst nyaste var en bmw 320, kass kvalité men rätt skön att köra och äldst är toyotan, inte ett enda fel på den än så länge, saknar farthållare men bortsett från det känns den iaf 5år nyare än de två övriga. Årsmodeller är långt ifrån det viktigaste, även miltal är hyffsat ointressant.
Senast redigerat av baaki (26 mars 2008)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 mars 2008
Köp en skoda fabia då?

Bmw osv..

huh?
10 427 Inlägg
26 mars 2008
UseDubbelTurbo skrev:
Köp en skoda fabia då?

Tycker jag också smile
Fast VW Polo är snygg(are).
Kostar ju lika mycket ändåså borde ju finns ett par
stycken att välja på i dom trakterna smile

20 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
hmm aa det där med toyotan är först och främst faktiskt rätt sant det du säger om årsmodeller.

kvalité osv. har jag inga direkta erfarenheter av ifrån toyota, konstigt att den tillhör bland dem med högst kvalité men få som äger den isf hmm

jo jag har ju starkt funderat på skoda fabian men det är väl inte fel att få lite andra tips också eller?

återigen, hur rymligt är bagaget till polon?

"Vw polo verkar bra faktiskt, men hur mycket rymmer bagaget? jag reser ofta nämligen och det blir ett par väskor att dra med då också med tjejen liksom, så rymmer den bra för det?"
Senast redigerat av cyrus18 (26 mars 2008)

Sök