6767
Sök

Jorden och strömkabeln bredvid varandra?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
Har fortfarande jävlar till störningar i basen, så jag började fundera en sak idag:
Jag har strömkabeln riktigt fast i jordningsstället, så jag undrar om det kan ha något med störningarna att göra?
Tacksam för svar!

edit: signalkablarna ligger INTE bredvid strömkabeln och det är fan så ordentligt jordat.
Senast redigerat av calibra_nox (7 mars 2006)

4 554 Inlägg
7 mars 2006
har du kollat om signaljorden är avbrunnen i spelarn,lågnivåkabeln eller steget?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
loudness skrev:
har du kollat om signaljorden är avbrunnen i spelarn,lågnivåkabeln eller steget?

Jag ANTAR att det är steget där felet sitter, för det är inga som helst störningar om jag har basen på mitt 5-kanals steg tongue
Det är nog bara när jag har den på monoblocket som det stör så in i helvete neutral
Måste få testat steget hos nån annan egentligen.
Men jag är för lat så jag har inte orkat göra det wink

edit: men KAN det spela någon roll om man har strömkabeln bredvid jordningspunkten?
Senast redigerat av calibra_nox (7 mars 2006)

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
7 mars 2006
calibra_nox skrev:
loudness skrev:

Jag ANTAR att det är steget där felet sitter, för det är inga som helst störningar om jag har basen på mitt 5-kanals steg tongue
Det är nog bara när jag har den på monoblocket som det stör så in i helvete neutral
Måste få testat steget hos nån annan egentligen.
Men jag är för lat så jag har inte orkat göra det wink

edit: men KAN det spela någon roll om man har strömkabeln bredvid jordningspunkten?

knappast att det gör nån skillnad om du har jorden och strömkabeln bredvidvarann...  det lär ju inte vara någon märkbar skillnad iaf. leta du fel på annat håll!

man lever bara en gång så lev väl!

4 554 Inlägg
7 mars 2006
hmm prova å lägg en ledare mellan - på lågnivån till - på utgången av steget..

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
loudness skrev:
hmm prova å lägg en ledare mellan - på lågnivån till - på utgången av steget..

Alltså på högtalarkabeln?

4 554 Inlägg
7 mars 2006
ja över steget.. från lågnivåingångens jord på steget till högtalar - på den kanalen du använder

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
loudness skrev:
ja över steget.. från lågnivåingångens jord på steget till högtalar - på den kanalen du använder

Ska prova smile

592 Inlägg
7 mars 2006
tur att det finns garanti ;D

2much.fi
Accessories for your DSLR

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
Nu har jag löst mitt problem på ett sätt som jag tror att ingen annan har gjort förr, eller ens råkat ut för tongue
Det visade sig, att störningen i basen, berodde på "smutsiga" högtalarkablar där man skruvar in dem i steget tongue de var fulla av tygpartiklar och annan skit... knipsade bort de smutsiga delarna och skalade ny tråd, och vips så var alla problem borta big_smile

505 Inlägg
7 mars 2006
Nox, du är inte ensam:) Dock inte störningar men hackande ljud har jag varit med om. Dock så var kablarna helt svarta, bara att knipsa och skala om så fungerade det bra igen! tongue

Tur att det fixade sig!

MVH Matte!

BTW Grattis Garaget till 20 000 medlemmar!!

Calibra Turbo 4x4

Sök