lättaste sättet o sätta på en bakkjol?

Albertoo
7 mars 2006 · 538 Inlägg

Har fått en ny bakkjol til min c70 och nu undrar jag hur jag ska göra för o sätta på den? nån som har nåt förslag, har aldrig gjort sånt förr med tänkte det kan vara kul o göra det själv, så lär man sig nåt oxå! big_smile

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
7 mars 2006 · 1 660 Inlägg

Inte jag heller, men jag skulle tippa på att det funkar om du ("typ") skruvar fast kjolen under kofångaren (i horisontell yta).

Kommer säkert att inkomma bättre tips, men detta var bara en "quickshoot"..

Dreamcatcher
7 mars 2006 · 260 Inlägg

ta hjälp av några kompisar. typ omöjligt att göra det själv.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
Fredrik.Gustavsson
7 mars 2006 · 2 123 Inlägg

Du får skruva bort den gammla och sätta på den nya helt enkelt. Göra nya fästen på den för att det ska passa. Först får du provmontera sedan spackla och slipa det som behövs. Sen blir det lackering och sedan är det bara att sätta på det.

Albertoo
7 mars 2006 · 538 Inlägg

GT90 skrev:
Inte jag heller, men jag skulle tippa på att det funkar om du ("typ") skruvar fast kjolen under kofångaren (i horisontell yta).

Kommer säkert att inkomma bättre tips, men detta var bara en "quickshoot"..

alla tips är bra tips när man aldrig gjort nåt själv big_smile tack

Albertoo
7 mars 2006 · 538 Inlägg

Dreamcatcher skrev:
ta hjälp av några kompisar. typ omöjligt att göra det själv.

aa vi e två som ska göra det.

Albertoo
7 mars 2006 · 538 Inlägg

Nån som är sugen på o göra dte åt mig? big_smile behövs bara sättas på, lackas o sånt fixar jag, behövs inte spacklas heller utan bara sätta på den!

Katamso Superstar
7 mars 2006 · 511 Inlägg

Det är nog inga problem att fixa det själv. Har monterat ett gäng bakspoilers på mina byggen genom åren. Hur ser spoilern ut? Har du plockat av den gamla och kikat hur den sitter? Försök ha kvar krockbalk m.m. som sitter original.

Har bakspoilern något att bila på eller ska den hänga på bilen? du kan alltid bygga egna fästen ifall det fattas.



Mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Albertoo
7 mars 2006 · 538 Inlägg

Katamso skrev:
Det är nog inga problem att fixa det själv. Har monterat ett gäng bakspoilers på mina byggen genom åren. Hur ser spoilern ut? Har du plockat av den gamla och kikat hur den sitter? Försök ha kvar krockbalk m.m. som sitter original.

Har bakspoilern något att bila på eller ska den hänga på bilen? du kan alltid bygga egna fästen ifall det fattas.



Mvh

den gamla har jag plockat av och den var bara limmad, tänkte om man kan göra samma sak med denna, balken e kvar. spoilerna är "ren" typ, inga fästen eller sånt!

jiMz Wrench
8 mars 2006 · 82 Inlägg

alstå, om ja förstått rätt så e de egentligen en "bumper spoiler" (en platsig sak som limmas på)  inte en hel "bumper" (hela kofångarn byts ut)
Isånt fall krävs de ju inte mer än bra lim el. kraftig(!) dubbehäftande tejp smile
om ja nu förstog de rätt så att säga..

Albertoo
8 mars 2006 · 538 Inlägg

har laddat upp en bild nu på hur bakdelen ser ut! kolla o ge förslag!tacksam för alla svar

Katamso Superstar
9 mars 2006 · 511 Inlägg

Menar du att den gamla original delen bara stt med lim längs sidorna? Inga klips eller nånting? Då får du bygga fästen! Ett tips e att använda dej av vinkeljärn mindre modell. Montera dom så att bakdelen har nåt att vila på!

Om det finns några delar som så att säga viker in i överkan av bakdelen så kan du försöka borra hål o skruva fast den. Annars får du limma dit den.



mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang