4412
Sök

Stylad bil vs Försäkringsbolag

358 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Har precis varit i kontakt med Länsförsäkringar för att försöka "försäkra upp" min bil iomed att den är väldigt påkostad. Men De var tvär kört.
Trots att jag kan komma ner och visa upp den + uppvisa samtliga kvitton så vill de inte gå med på detta.

har ringt runt till olika ombud nu e.m/kväll dock har de flesta stängt,
men iaf.. fick tag i trygghansa. Där Kunde de betala samtliga utlägg som jag gör på bilen mot uppvisat kvitto + bild på bilen med en dagstidning på bilen. (kvitton på div. styling)

Ni som har ngt hottade bilar..
Hur beter ni er mot försäkringsbolagen? kör ni bara på tills något händer och sen blir förbannade?
Vad har ni för försäkringsbolag? har de ställt upp för er vid ev. skada?

Låt höra...

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 april 2008
jäg smällde min gamla A3:a, ingen värstingstyling, men finare fälgar och andra baklycktor. det var inga problem med försäkringen där inte, fick ny fälg och nya baklampor. jag hade länsförsäkringar då

man lever bara en gång så lev väl!

358 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Bullo skrev:
jäg smällde min gamla A3:a, ingen värstingstyling, men finare fälgar och andra baklycktor. det var inga problem med försäkringen där inte, fick ny fälg och nya baklampor. jag hade länsförsäkringar då

Okej, jag har suttit och bubblat med LF i över 30 min i telefon..

Kärringen i telefonen påstod att dom bara ersätter bilen mot marknadsvärdet. Dvs spelar inte ngn roll vad som är gjort på bilen...

Jag sa även de att de med hög sannolikhet kommer bli en utställningsbil som är värd en hel del pengar. De enda hon kunde erbjuda mig var en plusförsäkring och den gäller mot om någon repar / vandaliserar bilen.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 april 2008
Bullo skrev:

Vilket bolag kan va intressant! smile

Bmw osv..

358 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
OverBoosted skrev:
Bullo skrev:

Vilket bolag kan va intressant! smile

Read the last line smile
"jag hade länsförsäkringar då"

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 april 2008
Förlåt. herregud jag är för trött *går o lägger mig*

Bmw osv..

Sök