4592
Sök

skadegörelse - frågor

bitter besserwisser
644 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Ja då har det drabbat min farmor.
Hon har en Daihatsu Charade turbo -86, i totalt mint condition, inte en tillstymmelse till ytrost ens.
I vilket fall som helst så är det någon mindre begåvad person som natten till torsdag har tyckt att det var en jävligt bra idé att använda bilen som studsmatta. Vilket i sig har resulterat i mindre bucklor på taket och även inbucklad motorhuv.

Plåtslagare - ni har förmodligen varit med om sådant förr brukar det gå att knacka ut? PÅ motorhuven är bucklan väldigt symetrisk och det är inga "vassa" veck eller liknande. På taket är det inga större grejer med de syns.

Försäkringsbolaget började direkt snacka om inlösning, vilket enligt mig är otroligt synd eftersom bilen är som ny. Bokstavligen talat. Den har inte ens gått 8k mil.
Kan man köpa loss bilen från försäkringsbolaget och jag kan göra en otroligt rolig leksak av den om de vill lösa in den?
Polisen rubricerar det som skadegörelse men han ville mer köpa bilen själv, precis som alla besiktningsmän.

Tack för svar.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

DFFL
9 020 Inlägg
4 april 2008
Jag vill också köpa den.
Min lillebror har letat efter en liten turbo (Bara turbon).

Han vill försöka sig på att slänga på den på sin minicross.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

638 Inlägg
4 april 2008
Nog borde väl det gå att få ut dom om det inte är i några veck eller dyl?

Sen om dom vill lösa in den så kan du ju snacka med bolaget och höra om dom kan göra det fast du får behålla bilen. Dom kan göra så ibland. En på jobbet fick 38k för en bil men lyckades få behålla den också, intryckt bakdel men körde med den ändå.

Kommer väl nånting här snart!

bitter besserwisser
644 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Jag vill också köpa den.
Min lillebror har letat efter en liten turbo (Bara turbon).

Han vill försöka sig på att slänga på den på sin minicross.

då får han leta vidare..

Renjägarn skrev:
Nog borde väl det gå att få ut dom om det inte är i några veck eller dyl?

Sen om dom vill lösa in den så kan du ju snacka med bolaget och höra om dom kan göra det fast du får behålla bilen. Dom kan göra så ibland. En på jobbet fick 38k för en bil men lyckades få behålla den också, intryckt bakdel men körde med den ändå.

Låter ju helsjukt men det vore ju klockrent om man kan göra så.
"Här får du pengarna för din bil och här får du din bil" snacka om att äta pajen och ha den kvar.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Sök