3025
Sök

Hemmabiosystem?

420 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
Hej, någon som vet om man kan koppla in ett hemmabiosystem i bilen? Och om de låter bra eller inte... big_smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 mars 2006
Säg att du skämtar big_smile

In med 220V adapter, förstärkare och golvhögtalare eller ?

Kommer då garanterat låta bättre med riktigt billjud

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Direktör
305 Inlägg
10 mars 2006
¨Klart du du kan göra hemabio system i bilen, men krävs slutsteg och fördelningsfilter för det..... kostnad beroendepå hur bra ljud man vill ha.....

Speed limit are only for pussy

21 761 Inlägg
10 mars 2006
JalleJ skrev:
Hej, någon som vet om man kan koppla in ett hemmabiosystem i bilen? Och om de låter bra eller inte... big_smile

Hade du tänkt plocka ur elementen från lådorna och sätta dem i bilen eller montera in hela lådorna i bilen? Kanske dum fråga men ändå.

420 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
JalleJ skrev:

Hade du tänkt plocka ur elementen från lådorna och sätta dem i bilen eller montera in hela lådorna i bilen? Kanske dum fråga men ändå.

jag vet inte vilket som blir bäst, de e därför jag frågar, har ingen aning...

4 554 Inlägg
10 mars 2006
hmm att koppla in ett hemmabio gjort för innomhusbruk i bilen är kanske en dum ide.. varför inte bara köpa en spelare som läser 5.1 och sen fördela ut signalerna till befintliga högtalare?

21 761 Inlägg
10 mars 2006
Att använda hemmabiogrejer i bilen tror jag inte blir riktigt bra, bla så är de inte gjorda för fuktig miljö. Det går knappast att sätta in hela lådorna heller, hur ska de få plats.
Om det är ett litet biosystem så tror jag att sidohögtalarna inte kan spela så djupt och därmed måste delas vid 100-150Hz och då finns nog risk att det hörs att basen kommer bakifrån.

Jag håller nog med loudness. Men jag har ju inte provat själv förstås.

Rohdin
10 mars 2006
beror lite på hur mkt du vill ha kvar av bagaget,,vi slängde i två FETA baslådor i bagaget på en 740 med orginal system i själva kupén och det lät ju inte illa då man fick ont i öronen..beror lite på effekten förvisso...men visst fan går det...istället för ett helt system

2 Inlägg
11 mars 2006
Satt här och va rätt ledsen och nedstämd... men när man läser sånnt här så blir man ju på bra humör igen! smile haha, självklart ska du ha hemmabiosystem i bilen! go for it! smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 mars 2006
oki, kanske var för hård i början. visst, kör på.
Bara jag som tänkte mig mina 2 frontar som är stor som jag själv som ska in i din bil och på strömförsörjning till en fet stärkare wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök