4425
Sök

Värde på min Saab 9000

Saabiimannen
8 april 2008
Trådstartare
Hej!

Vad tycker ni min bil är värd?
Har den ute på blocket för 39000kr.
Men den verkar inte vara så intressant.

/Pontus

1 453 Inlägg
8 april 2008
Jag skulle lätt ge 39 000 för den om den är rostfri och motorn är problemfri.
Var köpte du "alupanelen"?

582 Inlägg
8 april 2008
folk fattar inte vad det är för bil 9000 aero är ju kungligt och 39000 är inte dyrt pruta inte .smile

hej

1 703 Inlägg
8 april 2008
Svårsåld?
För att bilen är 15 år gammal wink
Plus att det sitter nån skum eftermarknadsfront på.

Men jag tror att du får sålt den, våren har ju precis börjat.
Senast redigerat av henkebenke (8 april 2008)

1 453 Inlägg
8 april 2008
henkebenke skrev:
Svårsåld?
För att bilen är 15 år gammal wink
Plus att det sitter nån skum eftermarknadsfront på.

Men jag tror att du får sålt den, våren har ju precis börjat.

Sant till viss del, har du originalfronten så montera den.
Att bilen är 15 år gammal tror jag inte är det största problemet om den i stort sett är felfri, många entusiaster mm lägger gärna vantarna på en sådan bil skulle jag tro.

Lycka till och svara gärna på det jag skrev ovan.

127 Inlägg
8 april 2008
Få bort fronten och på med orginalgrill så blir det lättare för dig.

Saabiimannen
8 april 2008
Trådstartare
Sveddan; Den är bara lackad wink

Grejen är att jag inte har orginalfronten kvar sad
Bilen är för övrigt 99% rostfri och motorn och växellådan är det inga som helst fel på.

Den har iof inte varit ute så länge men lite bättre respons tycker jag bilen ändå förtjänar.

268 Inlägg
8 april 2008
Hade lätt gett 39K för den...med orginalfront då! smile gav 30K för min för två år sen så det ska nog inte va några prob o få den såld! dom kostade ju fan 318K nya! big_smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

8 921 Inlägg
8 april 2008
Några har redan nämt fronten, 9000 Aero ska vara nästintill original för att vara attraktivt.
39 är lite i överkant för att vara en -93 som inte är original. Är det en lågmilare så kan priset vara ok, förutsatt att original grejerna finns kvar.
Senast redigerat av Hamilton (8 april 2008)

Fotograf på Tierp iDag

Saabiimannen
8 april 2008
Trådstartare
Vad kostar en orginalfront tro? Inte för att jag ska köpa en och sätta dit bara för att.
Men jag kan tänka mig att kanske sänka priset lite granna för fronten. Eller vad tycker ni?

1 453 Inlägg
8 april 2008
Du måste nog köpa en sån från på skroten och skulle kunna tänka mig 3-4000 bagare.

Sitter panelen klistrad på underlaget eller med clips/dylikt?

"the real jerk"
301 Inlägg
8 april 2008
Saabiimannen skrev:
Sveddan; Den är bara lackad wink

Grejen är att jag inte har orginalfronten kvar sad
Bilen är för övrigt 99% rostfri och motorn och växellådan är det inga som helst fel på.

Den har iof inte varit ute så länge men lite bättre respons tycker jag bilen ändå förtjänar.

med andra ord är det cirka 10 kilo rost 1% tongue

nej men den får du nog såld det enda jag skulle tänka mig är att man ofta köper en ostylad bil för att göra sakerna själva istället. bara för att veta att allt är bra gjort för den är ju lite stylad/omgjord

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

Saabiimannen
9 april 2008
Trådstartare
Sveddan: Jag har för mig att detajerna så som färddatorn och div håller den där den ska. Det var ett tag sen man gjorde det.

1 453 Inlägg
9 april 2008
Saabiimannen skrev:
Sveddan: Jag har för mig att detajerna så som färddatorn och div håller den där den ska. Det var ett tag sen man gjorde det.

Ok tack för infon! Även om det var lite OT...från min sida alltså!
Senast redigerat av sveddan (9 april 2008)

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
9 april 2008
Tror tyvärr också att det är som flera här säger med frontspoilern. Sedan kanske en 93 med gamla motorn blir mindre aktraktiv? vad vet jag. Rosten har ju annars stor betydelse på priset.

MVH Rikard

Sök