4253
Sök

Montering av bodykitt?

1 503 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
#1
Hej, har köpt ett bodykitt till min calibra från realcar som nu ska monteras.
Bodykittet är det med räfflor som kostar 10 lapp,så kanske ni vet vilket det är.
Men nu så undrar jag vilket som är det bästa sättet att sätta dit sidkjolarna och dörrpanelerna?
Ska jag enbart limma dit det eller även använda popnitarna som medföljde?
Blir det inte enormt fult med popnitarna?
Hur har ni gjort?

Är tacksam för alla svar // Jens

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

135 Inlägg
12 mars 2006
#2
Jag har ingen erfarenhet av bodykit men kjolar brukar man limma med exempelvis PL400.


Superstar
511 Inlägg
13 mars 2006
#3
E det ett komplett widebodykit? eller Vilket menar du? Bilder tack.

Lim räcker gott o väl. Sikaflex 221 eller 521 lirar kalas.


Mvh



Sök