3175
Sök

MYT i Trafikregler?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Jag och min bror i 16 års åldern sitter år talar om "mopeder" Vet sedan moppetiden att de finns mycket myter osv som man "visste" till 100% stämde. Som nu några år senare vet man inte stämmer för fem öre.

Min Bror påstår och är 100% säker på följande.

1 Polisen får inte följa efter en mopedist utan hjälm
2 Polisen får inte förla efter en moped i över 70km/h
3 Polis Enduros har bara 125cc

Mitt påstående:
1. Första påståendet känner jag igen sedan jag va ung. Men polisen står ju inte med lång näsa bara för man tar av hjällmen. Eller inte få jaga folk utan hjälm. Då skulle ju alla köra omkring utan hjälm och bara en rånarluva när dom vill "busköra"
  Kanske skulle dom sluta jaga en kille utan hjälm som kör grovtforslöst i trafiken och dom tror att mopedisten kan föra sig illa om polisen inte slutar jaga. Så kan de ju ha hänt någon gång. Sedna går de vidare å vidare så alla tror att de är bara att slänga hjälmen.

2. Skrattar jag bara åt. Skulle Polisne bara få köra kapp dravade mopeder då eller 

3. Kanske finns någon men de är nog bara 450cc och 250cc som polisen använder sig av??

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 april 2008
Man kan säga att nästan alla "regler" som gäller jakter m.m. är upp till polismannens egna säkerhetsbedömning.

Dom får följa i 200km/h om dom vill, men dom gör det inte av säkerhetsskäl.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
13 april 2008
polisens enduro/offroad hojjar är upp till 1000cc

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 april 2008
polisens Enudro hojjar, ska vara mer än 250cc, o mindre än 1000cc, dom anväder sig oftast av mellan 450 o 525or då dom har nog mkt motor och lätta att hantera

polisen får följa utan hjälm, han gör de bara inte av säkerhets skäl, för han blir skyldig att försvara sig om mopedisten skulle kvadda då den är minderårig

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

V-Power
1 186 Inlägg
13 april 2008
Hertigen skrev:
polisens enduro/offroad hojjar är upp till 1000cc

Ja eller hur, de e fan inte några små crossar dem har.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 april 2008
ewrs skrev:
Sen har vi väl den där att polisen inte får mäta hastighet i mörker? Hur sann är den på en skala? (Jag vågar inte ens yttra mig, men det låter som lögn)

haha dom får göra vad fan dmo vill stort sett, varför dom inte mäter i mörkret är att de kan vara svårt o se regskylt osv när den kommer fram, dvs lättare att smita

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Sleeper
3 084 Inlägg
13 april 2008
Lätt att lura småbarn lol vem har berättat det hans bästa kompis som blev blåst av sin brorsa?

polisen på 125cc haha dagens skratt poliser kör ju rätt långa sträckor och inte fan kör dem små enstånkare!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Smålänning
7 887 Inlägg
13 april 2008
1: Får dom visst. Dock så brukar de avbryda förföljandet som mopedisten verkar stressad och kör våldslöst för att inte få skuld till eventuell olycka.

2: Får dom visst. Annars så skulle det ju inte vara någe problem för mopedisterna. Dock gäller ofta samma sak som ovan.

3: Har dom enduros? Vanliga MC är på 1500cc om inte jag har fel.

Sen har jag några följdfrågor:

1: Varför trimma?
2: Varför försöka smita?
3: Varför använda så många frågetecken när språkforskarna uppfunnit just frågetecken och att det enligt språkrådet är onödigt med mer än ett för att även trögfattad publik ska förstå? I konversationer kan iblend två stycken användas för att förstärka frågan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
11 968 Inlägg
13 april 2008
Till trådskaparen: "???????????????????????" i rubriken är INTE OK, och nästa gång får du tråden låst istället.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 089 Inlägg
13 april 2008
känner en som är polis som kör en härrejösses enduro. han tycker det är skitskojj å jaga trimmade mopeder:D

\Lindgren

Bäst i värla
150 Inlägg
13 april 2008
FLindgren skrev:
känner en som är polis som kör en härrejösses enduro. han tycker det är skitskojj å jaga trimmade mopeder:D

man ska ju trivas på jobbet, och att åka runt på en endurohoj och jaga 15åringar med moppemusch på farfars gamla zündapp låter som ett fint jobb:)

Sök