3330
Sök

Hej är det lagligt att köra utan motorhuv?

210 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Hej jag undrar om det är lagligt och köra utan motorhuv?

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

151 Inlägg
16 april 2008
Vet inte om det är lagligt men det är nog rätt dumt om det börjar regna ordentligt för då blir det nog lite ånglok över det hela big_smile

87 Inlägg
16 april 2008
man får inte åka utan motorhuv om jag minns rätt
Senast redigerat av sir_AnKA (16 april 2008)

151 Inlägg
16 april 2008
Kan nog stämma att man inte får, väldigt dumt om man råka köra på någon i låg hastighet så dom lägger sig mot motorn..

Det kan inte vara lagligt med tanke på riskerna:/

Fartdåre!
592 Inlägg
16 april 2008
E olagligt! Vet in kille som prov körde sin bil utan huv. Tog rundan runt kvarteret med nya motorn o där stod farbror blå o vinkade! Kommer inte ihåg vad han fick men de va inte poppis iaf.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

2 079 Inlägg
16 april 2008
japp, det är olagligt

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

210 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
bra, då vet jag. 
En fråga till. det är förbjudet att åka med neon bak och fram. men på sidorna gör väl inget? eller hur är det. polisen har ju så konstiga regler.

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

8 921 Inlägg
16 april 2008
volvorebelenante skrev:
bra, då vet jag. 
En fråga till. det är förbjudet att åka med neon bak och fram. men på sidorna gör väl inget? eller hur är det. polisen har ju så konstiga regler.

Så länge det är oranget ljus så är det ok.
Senast redigerat av Hamilton (16 april 2008)

Fotograf på Tierp iDag

3 059 Inlägg
16 april 2008
Bak är väl okej.. så även sidorna.. Det gäller väl bara fram eftersom det handlar om hur många ljuskällor du har.. som men halvljus och dimljus dagtid.. Du får bara ha ett fram förutom det dära med dimma och helljus nattetid.
Bak får du sätta 50 lampor om du vill..
Senast redigerat av Smajly (16 april 2008)

Sök