Hur billigt kan man hitta lack, bara själva färgen alltså. lite sugen på att lacka min pickis men inte allt för sugen på att rolla. Ska inte ha nån metallic eller nåt.. Tacksam för tips, samt vart man kan köpa det..
Sist jag var på en Biltema butik och frågade efter en sprejburk med "VANLIG MATTSVART FÄRG" stirrade gubben på mig som om jag kom från en annan planet och sa "Nä... de har vi aldrig haft. Har bara bättringsfärger, finns någon blanksvart."
Kan därmed garantera att de absolut inte har några 2k färger.
Sist jag var på en Biltema butik och frågade efter en sprejburk med "VANLIG MATTSVART FÄRG" stirrade gubben på mig som om jag kom från en annan planet och sa "Nä... de har vi aldrig haft. Har bara bättringsfärger, finns någon blanksvart."
Kan därmed garantera att de absolut inte har några 2k färger.
Biltema har hobby färg i mattsvart.. köpte jag till en av mina gammla bilar..
Den färgen är dock inte tänkt att tåla förhållandena som den kommer att utsättas för på utsidan av en bil. Det är inte ens specifikt en lack avsedd för utomhusytor.
Hur som helst misstänker jag att han inte var ute efter att köpa en låda sprejburkar, utan riktig färg att tex själv spreja på med kompressor.
Finns en färgaffär i industriområdet mitt emot Håjums kyrkogård, där säljer dom lack! Annars kan du ju alltid åka förbi någon lackfirma (MK i Vänersborg exempelvis) och kolla som Vulture säger.