Volvo raggare är ett allmänt släkte...

MawE
17 april 2008 · 517 Inlägg

I veckan skulle jag kolla på en cross som jag skulle ha hemma och leka med. Hittar en annons o ringer upp killen som heter "Hampe" i annonsen. Får intrycket av hans röst att han är typ 30-40 år i runda slängar... Utifrån det jag får ut av mina frågor om crossen får jag en bild av att den verkar OK och värd att köra att kolla på.

Jag ringer upp Hampe dagen efter för att bestämma en tid att träffas. Jag o polarn kör iväg tidigt för risken att köra fel, för att möta upp honom i hans by kl 5. Ringer sedan Hampe när vi är i byn och det är då 20 minuters tills klockan är 5 då vi hade bestämt att vi skulle träffas. Han säger då att han väntar på bussen och kommer om 20 minuter. Tiden går och jag o polarn snackar skit. Jag börjar prata om Hampe och vad jag tror om människan. Jag säger att han låter som en volvo-raggare.. Säger till polarn att jag gissar på att han kör en Volvo 850 sedan... Polarn säger att eftersom jag nu gissat på 850 gissar han på 745/945.

30 minuter efter samtalet kommer det en bil med modifierat avgassystem och killen kör som svin, han kör förbi oss, men jag inser direkt att detta är Hampe. Han svänger in brevid min bil och vevar ner rutan.. Hampe är då en typ 20 årig kille med keps och har en 17-18 tjej brevid sig i sin fina blänkande 945a.... Utav ett samtal kunde vi få fram att killen var Volvo-raggare.. haha

Unikt? Jag, vet inte, bedöm ni...

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
ncc1701d
17 april 2008 · 127 Inlägg

Jag hade gissat på en fjunig 18åring med volvo direkt när jag läste "hampe". Fins väl ingen normal 30 åring som kallar sig för hampe, speciellt inte i en annons.

Utan att ha kollat din sida här gissar jag på att du är 22?



EDIT: WOW, kollade din sida nu, och du ÄR 22... smile

Senast redigerat av ncc1701d (17 april 2008)

Mercedes CLK320 "Elegance C209" (2002)
Volkswagen 1302 "California speedster" (1971)
John87 Stolt Volvoägare
17 april 2008 · 4 913 Inlägg

Ännu en intelligent tråd.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Opelmadness German cars, quality and beyond
17 april 2008 · 8 197 Inlägg

Näe... Inte en tråd till om Volvofolket. Det blir krig här inne snart ju! hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
MawE
17 april 2008 · 517 Inlägg

John87 skrev:
Ännu en intelligent tråd.

Tror inte du förstod det roliga john... Att kunna avgöra vad killen kör för bil genom att höra en röst från en person som du aldrig träffat förr......

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Ksj
17 april 2008 · 1 217 Inlägg

Hehe, det brukar inte vara några större problem att få rätt intryck om den gruppen;)

Saab 900 "2.1an" (1992)
MawE
17 april 2008 · 517 Inlägg

ncc1701d skrev:
Jag hade gissat på en fjunig 18åring med volvo direkt när jag läste "hampe". Fins väl ingen normal 30 åring som kallar sig för hampe, speciellt inte i en annons.

Utan att ha kollat din sida här gissar jag på att du är 22?



EDIT: WOW, kollade din sida nu, och du ÄR 22... smile

Stämmer inte.. har missat att uppdatera, är 23 wink

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Seriost
18 april 2008 · 45 Inlägg

Hahah såntdär brukar ja också tänka på ibland när man snackar me folk... man bara vet ifl det är en volvoraggare, bratt, mc knutte osv osv.... rätt kul ändå smile

J-P-R DO IT LOW STYLE
18 april 2008 · 1 342 Inlägg

Seriöst, vilket trams. Nog för att fördommarna sträcker sig långt när det gäller vad folk kör, men helt säker kan man aldrig vara. Var nere i Jönköping igår, kommer in en E60 M5:a och ut kliver två personer (man och kvinna) som såg ut som dem värsta sluskarna jag sett, ingen klass, ingen stil.
Minuten senare kommer det en kostym-nisse i en sleten gammal surfyrtio, världen är omvänd ibland big_smile

Jag undrar hur den typiska Skoda ägaren ser ut ? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang