3292
Sök

Ang Köpa en Toyota Celica med trasig topppackning! Hjälp lite.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Tja!
Öhh En Celica 89a med trasig topp packning. Vad bör jag titta på då så jag vet att det verkligen är 100% "bara" packningen ?
Så inte topplocket är skevat sig osv. Ja ni hajjar hoppas jag smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (18 april 2008)

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Lyfter tråden lite då jag behöver veta detta tills morgonen. Sorry

C H E V R O L E T <3

151 Inlägg
18 april 2008
Det ända jag vet vad det gäller trasiga toppackningar är att bilen kan ha kokat och då kan de bli ett dyrt kalas juuu yikes

5 042 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Lindahl- skrev:
Det ända jag vet vad det gäller trasiga toppackningar är att bilen kan ha kokat och då kan de bli ett dyrt kalas juuu yikes

Joo är mycket medveten om detta. Just därför vill jag veta om det finns nått sätt att se om det bara är packningen eller om hela skiten rasat sad

C H E V R O L E T <3

385 Inlägg
18 april 2008
Får man fråga vad du hade tänkt ge för den? Med tanke på att du får en i OK skick för några tusenlappar så borde denna vara gratis + bensinpengar wink

151 Inlägg
18 april 2008
Om det är vatten i oljan dvs oljan är gråkletig så har den kokat det är typ allt jag vet tongue

5 042 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
KG skrev:
Får man fråga vad du hade tänkt ge för den? Med tanke på att du får en i OK skick för några tusenlappar så borde denna vara gratis + bensinpengar wink

Ungefär gratis ja wink
Nää men det rör sig inte om mycket pengar som du nämner smile + bensinpengar då!

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Lindahl- skrev:
Om det är vatten i oljan dvs oljan är gråkletig så har den kokat det är typ allt jag vet tongue

Okej tack! 1 start i alla fall att kolla på smile

C H E V R O L E T <3

1 059 Inlägg
18 april 2008
fråga hur länge dom kan ha kört med misstankar om läckade packning. Har dom baraa skjutit den o stannat bilen så kan det va o bara byta packning men oftast har den ju ätit lite i alu så den kommer börja läcka där igen.Man ska ju alltid plana toppen om man byter topppackning då du aldrig kan få den exakt o täta på samma ställen.O ska du plana toppen så kanske ventilerna måste ur osv...
finns säkert dom som kan fylla på tråden som vet hur topparna brukar bli när den går sönder ,detta är ju mer generelt overlag typ:) lycka till

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

5 042 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
racefan skrev:
fråga hur länge dom kan ha kört med misstankar om läckade packning. Har dom baraa skjutit den o stannat bilen så kan det va o bara byta packning men oftast har den ju ätit lite i alu så den kommer börja läcka där igen.Man ska ju alltid plana toppen om man byter topppackning då du aldrig kan få den exakt o täta på samma ställen.O ska du plana toppen så kanske ventilerna måste ur osv...
finns säkert dom som kan fylla på tråden som vet hur topparna brukar bli när den går sönder ,detta är ju mer generelt overlag typ:) lycka till

Okeeej! Har lite mer kött på benen nu Tackar stort för dina tips smile

C H E V R O L E T <3

1 703 Inlägg
18 april 2008
Lindahl- skrev:

Det är inte säkert att den kokat bara för att toppackningen är trasig.
Men har dom kört länge med trasig packning och med vattenskadad olja så kan lager, cylindrar vattenpump etc etc vara trötta på livet.

Byter du packning bör ju som folk redan nämt försäkra dig om att toppen inte är skev.

Det finns gott om toppar och annat godis på skrotarna till bra pengar.

Sök