Import från USA

Beachroad
23 augusti 2007 · 1 Inlägg

Har just varit i USA och blev helt såld över att importera en bil därifrån men blir inte riktigt klar över vilka kostnader som tillkommer och vad man måste göra. Kan man importera vilken bil som helst eller är det vissa som ej går genom vår besiktning?
Kan tänka mig att dessa kostnader kommer att finnas:
Bilens pris
Frakt med försäkring
Tull?
Moms?
Besiktning?


Tillkommer något annat? Någon som vet och har erfarenhet, tacksam för alla svar!

cool

FireTraXX DFFL
23 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Ifall du tar hem en bil från USA så borde du ta den till Tyskland och regga den där innan du tar hit den och reggar här.
Då slipper du tullavgiften. (5% av bilens kostnad eller nåt sånt)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
PoulZen
4 september 2007 · 772 Inlägg

Allt du skrivit tillkommer om du importerar från USA..
Men momsen är väll den dyraste beroende på hur dyr bil du ska, 25% på
bilens pris..

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
4 september 2007 · 5 042 Inlägg

För mig kostade frakt o allt närmare 10 tusen kr från Californien . Men detta var 99. Priserna säkert gått upp

C H E V R O L E T <3
wax
22 januari 2008 · 3 Inlägg

jag tängte att ja skulle importera en bil från Usa det är en Ford F150 Lightning och glida me i sommar. Går det och ta bilen direkt från usa till sverige och få den reggad? har hört att vissa bliar måste man ta till tyskland först och sen till sverige? Vilka intyg måste ja ha? är det någon som vet hur en sån här pickis är me fel o sånt?? Mvh

Volvo 850 (1994)
lextor Importerare
22 januari 2008 · 11 Inlägg

Tjena
Eftersom bilen du tänkt ta in är en pickup är tullsatsen 22%.
Totalpris på bilen = bilens pris + frakt * 1.53 + hamnavg + reg + ev intyg + ombyggnad
Den modell du vill ha behövs dock ej några ytterligare intyg annat än tüf-intyget, kan beställas hos Tüf i Tyskland.
Tänk dock på att du måste byta fram och baklysen eftersom de ej är godkända i EU. Kostar en hel del.
Ligtningen har fått lite klagomål på dålig kylning och svag bakaxel.
Kolla gärna på www.lextor.se

MVH/P-O

Jag blir faktiskt rik på spel!!!
lextor Importerare
22 januari 2008 · 11 Inlägg

Tjena igen
Lite klargörande om Tyskland
Ska man ta in bilen den vägen måste man registrera bilen på en tysk först och sen "köpa" den av honom.
Sen kan man ta bilen till Sverige och regga den.
Problemet blir alltså att hitta någon att skriva bilen på och om man hittar nån så kanske han sen säger att bilen är hans och vill ha betalt för den.

P-O

Jag blir faktiskt rik på spel!!!
CrazY_SweD
10 februari 2008 · 155 Inlägg

Finns det något företag som kan hjälpa mig att improtera en bil från usa???

Senast redigerat av CrazY_SweD (10 februari 2008)

CrazY_SweD
10 februari 2008 · 155 Inlägg

Eller hur ska mn göra?

CrazY_SweD
10 februari 2008 · 155 Inlägg

Tänkte även om någon vet hur man ska gå till väga själv så kan ni väl skriva det också?

Pellefax
10 februari 2008 · 644 Inlägg

lextor skrev:
Tjena
Eftersom bilen du tänkt ta in är en pickup är tullsatsen 22%.
Totalpris på bilen = bilens pris + frakt * 1.53 + hamnavg + reg + ev intyg + ombyggnad
Den modell du vill ha behövs dock ej några ytterligare intyg annat än tüf-intyget, kan beställas hos Tüf i Tyskland.
Tänk dock på att du måste byta fram och baklysen eftersom de ej är godkända i EU. Kostar en hel del.
Ligtningen har fått lite klagomål på dålig kylning och svag bakaxel.
Kolla gärna på www.lextor.se

MVH/P-O

Det var en jävla dum sida du hade där med reklam rätt över texten så att det inte går att läsa...

lexus666
18 april 2008 · 1 Inlägg

CrazY_SweD skrev:
Finns det något företag som kan hjälpa mig att improtera en bil från usa???

www.petersplace.se

Brehmer
18 april 2008 · 276 Inlägg

CrazY_SweD skrev:
Finns det något företag som kan hjälpa mig att improtera en bil från usa???

Tja! Inga problems alls att fixa importen själv. Håller just nu på att ta hem en ny Musse från staterna. Om du vill kan du ju pm:a så kan jag svara på dina frågor. Smålänning som man e så e de ju onödigt att ge en massa företag ens surt förvävade pengar när man kan göra jobbet själv smile //Henke

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
MrTurbo Better than God \o/
18 april 2008 · 1 882 Inlägg

KingOfTheRoad skrev:

CrazY_SweD skrev:
Finns det något företag som kan hjälpa mig att improtera en bil från usa???

Tja! Inga problems alls att fixa importen själv. Håller just nu på att ta hem en ny Musse från staterna. Om du vill kan du ju pm:a så kan jag svara på dina frågor. Smålänning som man e så e de ju onödigt att ge en massa företag ens surt förvävade pengar när man kan göra jobbet själv smile //Henke

PRECIS!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang