2589
Sök

oljeläckage honda crx-

440 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
ja då har jag ett oljeläckage efter turbo konv... har kolalt t-kors och oljekyl/den vid filtert.. +filter plockat av kollat upp och spännt riktigt igen men fortfarande läckge.. och läckaget kommer vid oljefiltert typ vad man kan se.. rinner fram där.... något förslag på vad dte är som lä'cker nu då:S knns rätt idiotistkt att fråga här.. men  ja jag har faktiskt letat mer änn en gång! mvh

jim ..

190 Inlägg
14 maj 2008
Jag antar att du har en sandwichplatta bakom oljefiltret, om du nu har det har du kollat så att inte gummipackningen har svällt eller blivit veckad? Annars har du ju oljetryckskontakten precis bredvid oljefiltret, kan oxå börja läcka. Är det inte nåt av dom så får du helt enkelt motortvätta och stå o kolla med spegel med motorn igång.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

440 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
ja där e en olje sandwitch platta som det går vatten till/ kylning orginal.. jag ahr haft av den och kollat och även haft av filtret då ju.. även kolalt vid tryckkontakten där jag monterat t-kors och där läcker det ej... vad jag märkt.. som sgat har haft igång och så fort det börkjat läcka lagt mig under och kolalt men man ser bara att det rinner fram ungefär vid filtret men man ser ej var... mvh

jim ..

Sök