5008
Sök

Ansökan om större mängd alkoholimport

1 131 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Går det fortfarande att skaffa ett sorts intyg att man ska ha typ "40års kalas" så man får ta in mer alkohol än vad man egentligen får?
Isf vart skaffar man sig ett sådant intyg? vart ska jag vända mig?

mvh

* Klåpare
1 718 Inlägg
22 maj 2008
Ta med dig en kompis i passagerarsätet. Sät åt han/henne att du betalar resan om du får köpa minst hälften av hans/hennes ranson med.
Åk fyra glada vänner annars och fyll ett hästsläp. cool

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 maj 2008
Gulmun skrev:
Ta med dig en kompis i passagerarsätet. Sät åt han/henne att du betalar resan om du får köpa minst hälften av hans/hennes ranson med.
Åk fyra glada vänner annars och fyll ett hästsläp. cool

300liter vin gånger antal personer blir mer än vad bilen får frakta i vikt. Detta har faktiskt blivit ett av tullens/polisens nya knep för att minska "privatimporten".

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

906 Inlägg
22 maj 2008
Rigg0 skrev:
Går det fortfarande att skaffa ett sorts intyg att man ska ha typ "40års kalas" så man får ta in mer alkohol än vad man egentligen får?
Isf vart skaffar man sig ett sådant intyg? vart ska jag vända mig?

mvh

Intyg? Aldrig hört talas om, bara om du nu råkar bli stannad så bara säga att du ska ha 40 års kalas? Min morbror, kör lastbil, nu senast så tog han med sig hans kompis som skulle fylla 50 nästa helg, när dem kolla så sa han bara "jaha? vi ska ha 50 års fest" så fick dem se att kompisen skulle fylla 50 snart och så var det ingeting med det:O

=)

380 Inlägg
22 maj 2008
Intyg ?? hehehe bara att åka ner å lasta full,säg att du bunkrar upp innför semestern smile får ju ta in mer för "eget bruk" som dä heter,se bara till att du inte överskrider maxlasten.

Sök