Köparen betalar hela beloppet och ni går tillsammns in på banken och löser lånet när affären görs, enkelt.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Det är så det fungerar. Tänk så många som inte hade kunnat flytta från sina hus annars liksom. Det enda banken vill är att få tillbaka pengarna (om man inte tänker på räntan då).
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Du kan göra hur du vill du kan behålla allt och fortsätta betala varje månad. Dock inte att rekommendera om du inte tänkt köpa ny bil direkt pga ränta som nämnt ovan.
Du kan göra hur du vill du kan behålla allt och fortsätta betala varje månad. Dock inte att rekommendera om du inte tänkt köpa ny bil direkt pga ränta som nämnt ovan.
Så kan man inte göra, har man kredit på bilen går det inte att göra ägarbyte!
Skumt. De gjorde jag med min förra bil. Visst de e bankens bil tills du har betalat av hela lånet men man kan sälja de innan men då måste man ju betala in resten av lånet, annars har ju inte banken nån säkerhet. Är dock osäker på om dom kan ta bilen om man har sålt den å skiter i å betala lånet..
Skumt. De gjorde jag med min förra bil. Visst de e bankens bil tills du har betalat av hela lånet men man kan sälja de innan men då måste man ju betala in resten av lånet, annars har ju inte banken nån säkerhet. Är dock osäker på om dom kan ta bilen om man har sålt den å skiter i å betala lånet..
Nu gäller ju den här tråden billån och det tolkar jag som att bilen står som säkerhet och då går det inte att göra ägarbyte pga återtaganderätten som långivaren har.
Skulle det mot förmodan gå att göra ett ägarbyte så blir ju den nya ägaren skyldig att betala lånet eller änu värre bli av med bilen och stå där med en skuld på en bil som man inte äger.... om säljaren slutar att betala av på lånet. Det är därför det finns spärr hos vägverket på bilar med kredit.
1. Lösa billånet innan försäljning. Antingen kontant eller med ett annat lån utan säkerhet.
2. Ta med köparen till banken och lösa billånet
Om du väljer val 2 se till att det tydligt står i annonsen. Jag hade min gamla bil till försäljning i 2 månader och fattade inte varför det var så dåligt med respons. Jag hade valt 1a alternativet. Men visade sig att min bank hade glömt att ta bort spärren från vv, de seriösa spekulanterna drog troligen åt sig öronen direkt och såg mig som en skojare.