8899
Sök

MDS AC4 Hur få tag på bruksanvisning?

1 436 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Hejsan, köpte 2st 12" Yachry-basar med låda och ett MDS AC4, beg så det följde inte med någon instruktionsbok. Något som jag behöver, eftersom jag inte kan nått om bilar & billjud.

Så hur får man tag på en instruktionsbok för sitt steg?

Polaren har en liten gullig "ratt" där man kan reglera basstyrkan som går bak till steget, han har ett AC3. Kan man koppla in en sån till mitt steg och vad heter den här saken?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
24 mars 2006
Kolla runt lite på www.mds.se så borde du nog kunna hitta lite info (tror jag).

- Time Attack -

1 436 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Ohh, yes. Hittade lite info men ingen bruksanvisning.
(Då vet man ju vad man köpt på en höft sådär iaf... tongue)
http://www.mds.se/?artnr=17004

Däremot hittade jag en bild på tidigare nämnd "ratt"
http://www.mds.se/archive/productimages … 7003_3.jpg

Edit:
Vilket jävla pris det var på steget. tongue
Senast redigerat av Caffe (24 mars 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."

914 Inlägg
25 mars 2006
Visst har inte med tråden å göra men jag skulle säga sälj steget å köp annat hade ett ac4 tidigare å drev några basar med hade problem med strömmen å så. Testade ett audiostudio steg för skojs skull en dag å det funkade kanon att köra med det.
Så min slutsats är att AC4 steget som mds har kräver mycket mer ström än andra steg som driver högtalarna bättre för ung samma pris

1 436 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
Men vad ska man ha istället för ett MDS AC4? Ska driva basarna och kunna ställa effekten från förarplats (som med AC3 t ex)... Gärna exempel och vad man ska ge för dem beg.

Edit: Sålt steget nu...
Senast redigerat av Caffe (27 mars 2006)

914 Inlägg
25 mars 2006
Focal LRx 2.400 ska kunna driva dom om ac4.an kan driva dom eller så funkar nog kicker KX 200.4 den har en sådan ratt du vill ha tror jag. Mitt kx steg har det i alla fall

Sök