Ny Front, kjolpaket

Virtual_Blå
25 mars 2006 · 145 Inlägg

Är det svårt att montera allt sånt själv? tycker att var å varannan bil här på Garaget har det, men jag har aldrig fattat hur dom bär sig åt...å lacka dom sen, måste ju kosta en hel del!?...

Någon som har lite tips å råd för en som e heeelt ovetande om sånt här smile

Någon som har tips på vilka kjolar, frontar som passar bäst på s40!?

Holme
26 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Man lackar väl före montage, eller?

-Ncs-
26 mars 2006 · 321 Inlägg

Holme skrev:
Man lackar väl före montage, eller?

fel fel fel, lacka aldrig något innan det är provmonterat/inpassat. Om du ångrar dej eller mot förmodan det du beställt är fel vara, så får du aldrig byta om det är lackerat.

Gällande om det är svårt å montera kjolpaket etc beror helt å hållet på vad det är för märke (passform kan skilja enormt mkt på kända märken resp. kopior)

Men det är sällan allt är s.k "bolt-on", dvs perfekt passform, utan att det kräver en del finjusteringar såsom spackling och slipning innan man är nöjd me resultatet.

Så mitt tips till dej är att om du saknar den kunskapen är att låta proffs göra det åt dej, visst kostar det, men resultatet blir mycket bra.

gällande lackering så tycker ja du borde fråga din kompis kompis om han känner nån som jobbar eller har kontakt me "billiga" lackerare, anars kan d tyvärr sticka iväg prismässigt snabbt!

Hoppas mina förklaringar hjälper någon iaf smile...

MVH / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!
Holme
26 mars 2006 · 1 417 Inlägg

okej. Menade inte riktigt att man åker på lack med det så fort man fått hem det. utan att man kankse provar så allt passa, sen kankse tar ner det och åker med fronten löst till lackeraren, men det är väl saksamma om man ändå satt på den en gång. ;S

Virtual_Blå
26 mars 2006 · 145 Inlägg

Holme skrev:
okej. Menade inte riktigt att man åker på lack med det så fort man fått hem det. utan att man kankse provar så allt passa, sen kankse tar ner det och åker med fronten löst till lackeraren, men det är väl saksamma om man ändå satt på den en gång. ;S

Jag menade inte heller att jag skulle ha lackat den påmonterad, trodde inte att det skulle bli tjat om sånt ;-)

så mycket vet jag iaf att man lackar dom först efter att man testat dom så dom sitter där dom ska å sen plockar ner å lackar smile ...

Jansson_T5
26 mars 2006 · 65 Inlägg

lacka aldrig kjolarna innan dom är provmonterade på just din bil först. på grund utav att många kjolpaket får man slippa lite själv på tex "plast och son" kjolar som jag har själv har så var jag tvungen att slipa bort ca 3-4 cm sammanlagt innan dom passade som dom skulle. Mvh Bonne

Virtual_Blå
26 mars 2006 · 145 Inlägg

Bonne skrev:
lacka aldrig kjolarna innan dom är provmonterade på just din bil först. på grund utav att många kjolpaket får man slippa lite själv på tex "plast och son" kjolar som jag har själv har så var jag tvungen att slipa bort ca 3-4 cm sammanlagt innan dom passade som dom skulle. Mvh Bonne

Vet inte om det var till mig du skrev/svarade...men det var just det jag skrev jue, man ska INTE lacka innan man testat å inte ha den på sen när den väl ska lackas! smile

nog om det, kan man lacka om orginal listerna längst ner istället för å köpa kjolpaket?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang