5358
Sök

Köra utan vänster sidobackspegel får man det?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Hejsan, håller på att fixa med bin sidobackspegel och kommer inte hinna montera den i kväll men jag måste ha bilen i morgonbitti får man köra utan sidospegeln?

MvH Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

DFFL
9 020 Inlägg
2 juni 2008
Sluta tramsa framför datorn och montera backspegeln.

(Vet inte om man får eller inte få köra utan, men hur ofta ser du en polis på väg till och från jobb?)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 418 Inlägg
2 juni 2008
ja du måste ha den

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

(Vet inte om man får eller inte få köra utan, men hur ofta ser du en polis på väg till och från jobb?)

Nu är det så att jag väntar på att lacken skall torka och det är inte mycket jag kan göra för att påskynda torkprocessen, jag hade självklart monterat eländet om det hade varit tort -.-

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

BTLulle
2 juni 2008
Ni har ju dålig fantasi big_smilebig_smile.  Om du blir stoppad så förklarar du bara för polisen att en idiot sparkade sönder din spegel natten innan så du har köpt en ny men det var leveranstid på den eller att den är på lack, man behöver lite fantasi bara så löser man det mesta. Jag har pratat mej ur massor med saker, gäller bara att vara påhittig big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

MVH Peter
Senast redigerat av BTLulle (2 juni 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
2 juni 2008
-Mackan- skrev:
FireTraXX skrev:

Nu är det så att jag väntar på att lacken skall torka och det är inte mycket jag kan göra för att påskynda torkprocessen, jag hade självklart monterat eländet om det hade varit tort -.-

haha, ja fingeravtryck i lacken vill man ju inte ha.

Kör på BTLulles förslag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
Ni har ju dålig fantasi smilesmile.  Om du blir stoppad så förklarar du bara för polisen att en idiot sparkade sönder din spegel natten innan så du har köpt en ny men det var leveranstid på den eller att den är på lack, man behöver lite fantasi bara så löser man det mesta. Jag har pratat mej ur massor med saker, gäller bara att vara påhittig smilesmilesmilesmile

MVH Peter

hehe, det är sant men har bara haft körkortet i ca 1,5månader och aldrig blivit stoppad så jag är nog inte så uppkäftig om jag nu blir det men lite kan man säker bre på smile

BTLulle
2 juni 2008
Jag har haft mitt i 28 år så man har varit med om det mesta, och desutom jobbat med bilar i 35 år, jag började när jag var 11 att hjälpa min bror men jag tror att det var nog bara jag som tyckte jag hjälpte till, i början i alla fall ,var nog mest ivägen i början smilesmilesmilesmile

MVH Peter

Sök