Release: Garaget 7.4 (Lista på nyheter)

twin_cam Smålänning
21 april 2009 · 7 877 Inlägg

Riktigt nice smile Betygen blev skitbra big_smile Mer rättvisa än förut som sagt.

Har tyckt att vissa bilar (mina t.ex) haft lite högre betyg än de borde ha innan, men nu ligger dem mer i den nivån så man själv skulle rösta.. Sökte och kollade också, och det ser bra ut. Dom snygga bilarna är i topp bland sökresultaten.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
21 april 2009 · 311 Inlägg

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Alltså, har du en bil uppladdad så har du rösträtt, enkelt eller hur?

jockebostrom
21 april 2009 · 35 Inlägg

deamon skrev:
Deamon supran försvann ju med denna system "varför" vet i fan
trodde att jag hade fått bra med röster

kan ju vara kul att se något nytt också, din deamon har väl varit i toppen hur länge som helst och inte konstigt det när man kan ligga däruppe hur länge som helst.

Tycker för övrigt att det sker alldeles för lite förändring på topplistorna

skulle inte nästa uppdatering vara 8.0 chrizz? när kommer den?
vad exakt är nytt med röstningssystemet? hur var det förut? man går väl inte bara på 5'or nu väl? vore ju hel galet isf

Volkswagen Golf GTI special "NightRider" (1984)
jockebostrom
21 april 2009 · 35 Inlägg

Alpenretter skrev:

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Alltså, har du en bil uppladdad så har du rösträtt, enkelt eller hur?

MYCKET BRA FÖRSLAG! 5+ på det

Volkswagen Golf GTI special "NightRider" (1984)
Roz-104 typ..eh..va?
21 april 2009 · 582 Inlägg

Alpenretter skrev:

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Alltså, har du en bil uppladdad så har du rösträtt, enkelt eller hur?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=122434

Något i stil med vad som tas upp här?

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Bosse86 Nissan 200sx drifting
21 april 2009 · 356 Inlägg

chrizz skrev:
* Bilarnas betygssnitt. En ny algoritm för vägning av bilarnas betygssnitt har införts. Den nya algoritmen är den vida utbredda och erkända ”Bayesian-metoden”. Införandet görs för att bilarna ska rankas så korrekt som möjligt i förhållande till varandra. Det nya sättet att vikta medför att t.ex. topplistorna ändrats avsevärt. Sortering på betyg (under bläddra t.ex.) ger nu också avsevärt bättre och mer rättvis rankning än tidigare.

* Kategorier. Det sen tidigare inaktiverade kategorisystemet för bilarna har avlägsnats helt. Alla bilar ligger nu uppe på exakt samma vilkor.

* Abuse-hantering. Ett helt nytt rapportsystem med tydliga anmälningslänkar över hela sajten. Det nya systemet kommer att underlätta jobbet för administratörerna så att åtgärd snabbt kan vidtas när det behövs.

* Captcha har införts vid t.ex. registrering av nytt konto för att förhindra spam-robotar från att registrera sig. Wikipedia: Captcha

* Köp & Sälj är inaktiverat för att inom kort uppdateras.

grymt big_smile bra jobbat kommer bli bra

steifan DR!FTT3KN!K3R
21 april 2009 · 10 427 Inlägg

twin_cam skrev:
Har tyckt att vissa bilar (mina t.ex) haft lite högre betyg än de borde ha innan, men nu ligger dem mer i den nivån så man själv skulle rösta..

Håller med där smile

Jckssn
21 april 2009 · 34 Inlägg

Audi_Adam skrev:
kan ni inte också fixa så det är 18 + på hemsidan ? typ att vid registrering att man måste slå in person nummret och det går inte att regga sig om man är under 18 !?

Får man inte ha ett bilintresse innan man fyllt 18...? roll

Audi 80 quattro ... Med plusmeny
11.074 / 200km/h
ts85
21 april 2009 · 729 Inlägg

Nya betygsystemet är bra! smile

Var nästan lite löjligt när så många bilar förut hade ett betyg över 4.8...

Dnar VideoCrew
21 april 2009 · 61 Inlägg

här händer det grejjer big_smile, det gillar vi, saknar dock kategorierna en aning

"Easy Peasy Japanesey"
Toyota Celica "T-sport" (2001)
Toyota Celica T-sport(GTS) "TRD-RedLine" (2001)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 april 2009 · 6 170 Inlägg

Tre grejor har jag reagerat på här i tråden:

1: Betygen funkar bra, utmärkt uppdatering.

2: Krav på bil upplagd på G.Org för att få bukt med alla hämndröster och oseriösa röstare skulle kunna vara något, har själv märkt att många som lägger ettor inte har någon egen bil.  Dock så är det ju samtidigt så att det borde vara öppet för alla då alla kanske inte har en bil, lite paradoxalt m.a.o.

3: Stör mig rejält på nya rapporteringsknappen i forumet, överallt annars är den bra men i ett inlägg så sticker den ut så mycket att man nästan sitter och glor på knappen mer än man glor på själva inlägget.  Kunde man inte bara flyttat in texten "rapportera" mer mot mitten och rödmarkerat den med någon mörkare röd färg ??   Det hade ju varit väl synligt men ändå inte stuckit ut så mycket som knappen gör nu.


Och sen är det en funktion jag har saknat här länge nu och det är att kunna välja om folk ska kunna rösta på ens bil. Jag är iaf sån att jag vill gärna ha min bil upplagd och visa den för andra men jag är ingen sån som tvunget måste ha andras femmor för att tycka att min egen bil är snygg.

Jag gillar min egen bil och det räcker för mig, vill någon annan säga till mig att dom också gillar min bil så kan dom hellre göra det med nån rad i bildkommentarerna eller GB istället för en femma.

Och detsamma gäller ju ettor med för den delen, om någon inte gillar bilen vore det ju bättre att dom sa vad dom inte gillar än att bara lägga en etta och skita i att säga varför. Tror faktiskt att detta hade kunnat få bort en hel del av dom klassiska gnäll-trådarna om att någons bil har fått en eller flera ettor och tvåor som den *absolut* inte förtjänar.


EDIT: Och kategorierna saknar jag med faktiskt, det var ju lite speciellt att få dom där små styling-knapparna eller power-knappen.

Kunde man inte bara haft kvar kategorierna men att man inte får tex det där med att man inte kan få ettor osv ??

Jag menar för någon som inte kör omkring på bilträffar och ställer ut bilen osv så är det ju lite kul att få någon "utmärkelse" fast att man inte har möjlighet att få riktiga bucklor och pokaler.


Fast om man skulle återuppliva kategorierna hade ju reglerna och kraven behövt en översyn och det har ni kanske inte tid med ??

Senast redigerat av TBOC_Razor (21 april 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
sammlund
21 april 2009 · 3 859 Inlägg

Detta blir nog bra smile

Men, en funktion som jag tycker borde finnas här på garaget är en Blockeringsfunktion så att man slipper sådana som bara är ute för att jävlas.
Hoppas att det kommer i framtiden Chrizz smile

Senast redigerat av sammlund (21 april 2009)

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Versting Besserwisser?
21 april 2009 · 160 Inlägg

TBOC_Razor (2 inlägg upp)

Har en mycket bra poäng i vad han säger!
Kolla gärna upp det Chrizz!

Chrizz, förstår att du inte har all tid i världen men mycket bra jobbat!

MVH Henke!

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga!
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-Line "BSR Steg 3" (2005)
Grimling Professionell amatör
21 april 2009 · 451 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Blir nog bra, men det är en stor miss.

Ingen MC-del i forumet ännu tongue

Men vi har ju en tråd iaf big_smile

(Jo jag känner till sporthoj och alla dessa forum också)

Håller med där, jag har ju faktiskt motorcykeln i garaget och bilen på uppfarten, så om vi inte ska byta namn till uppfarten.org så tycker jag man borde göra en egen avdelning där man kan lägga upp, kommentera o betygsätta motorcyklar !

Bra jobbat med denna uppdatering förresten chrizz wink

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Versting Besserwisser?
21 april 2009 · 160 Inlägg

Grimling skrev:

Martin 9-3 skrev:
Blir nog bra, men det är en stor miss.

Ingen MC-del i forumet ännu tongue

Men vi har ju en tråd iaf big_smile

(Jo jag känner till sporthoj och alla dessa forum också)

Håller med där, jag har ju faktiskt motorcykeln i garaget och bilen på uppfarten, så om vi inte ska byta namn till uppfarten.org så tycker jag man borde göra en egen avdelning där man kan lägga upp, kommentera o betygsätta motorcyklar !

Bra jobbat med denna uppdatering förresten chrizz wink

Jag skulle gärna vilja säga som det är sagt sedan tidigare...
Detta är ett bilforum och inte för epor, traktorer, skotrar, mopeder, motorcyklar odyl?
Rätta mig om jag har fel men jag har läst ett antal inlägg om detta?

MVH Henke!

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga!
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-Line "BSR Steg 3" (2005)
chrizz Administratör
21 april 2009 · 11 778 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Tre grejor har jag reagerat på här i tråden:

1: Betygen funkar bra, utmärkt uppdatering.

2: Krav på bil upplagd på G.Org för att få bukt med alla hämndröster och oseriösa röstare skulle kunna vara något, har själv märkt att många som lägger ettor inte har någon egen bil.  Dock så är det ju samtidigt så att det borde vara öppet för alla då alla kanske inte har en bil, lite paradoxalt m.a.o.

3: Stör mig rejält på nya rapporteringsknappen i forumet, överallt annars är den bra men i ett inlägg så sticker den ut så mycket att man nästan sitter och glor på knappen mer än man glor på själva inlägget.  Kunde man inte bara flyttat in texten "rapportera" mer mot mitten och rödmarkerat den med någon mörkare röd färg ??   Det hade ju varit väl synligt men ändå inte stuckit ut så mycket som knappen gör nu.


Och sen är det en funktion jag har saknat här länge nu och det är att kunna välja om folk ska kunna rösta på ens bil. Jag är iaf sån att jag vill gärna ha min bil upplagd och visa den för andra men jag är ingen sån som tvunget måste ha andras femmor för att tycka att min egen bil är snygg.

Jag gillar min egen bil och det räcker för mig, vill någon annan säga till mig att dom också gillar min bil så kan dom hellre göra det med nån rad i bildkommentarerna eller GB istället för en femma.

Och detsamma gäller ju ettor med för den delen, om någon inte gillar bilen vore det ju bättre att dom sa vad dom inte gillar än att bara lägga en etta och skita i att säga varför. Tror faktiskt att detta hade kunnat få bort en hel del av dom klassiska gnäll-trådarna om att någons bil har fått en eller flera ettor och tvåor som den *absolut* inte förtjänar.


EDIT: Och kategorierna saknar jag med faktiskt, det var ju lite speciellt att få dom där små styling-knapparna eller power-knappen.

Kunde man inte bara haft kvar kategorierna men att man inte får tex det där med att man inte kan få ettor osv ??

Jag menar för någon som inte kör omkring på bilträffar och ställer ut bilen osv så är det ju lite kul att få någon "utmärkelse" fast att man inte har möjlighet att få riktiga bucklor och pokaler.


Fast om man skulle återuppliva kategorierna hade ju reglerna och kraven behövt en översyn och det har ni kanske inte tid med ??

1) Tack wink

2) Det har varit så tidigare. Det fungerade inte tillfredställande, folk skapade fake-bilar, gjorde online, betygsatte, tog bilen offline. Osv osv.

3) Du vänjer dig ska du se, så hemsk är den inte. Det var aningen för diskret tidigare, det är bra om fler ser den och använder den.

Ang. möjligheten att stänga av röstning för sin bil så anser jag att alla är här på samma vilkor, och ifall betygen inte spelar någon roll för dig så bör det således inte ha någon betydelse om och vad andra röstar.  Möjligheten att stänga av det blir då överflödig...

Ang. kategorierna så finns det en utförlig förklaring till bakgrunden (syftet med kategorierna) och varför de plockades bort. Det där med 1:or osv är bara en liten del av det. Tråden hittas här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125817

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
T16_AeRo
21 april 2009 · 712 Inlägg

chrizz skrev:
* Bilarnas betygssnitt. En ny algoritm för vägning av bilarnas betygssnitt har införts. Den nya algoritmen är den vida utbredda och erkända ”Bayesian-metoden”. Införandet görs för att bilarna ska rankas så korrekt som möjligt i förhållande till varandra. Det nya sättet att vikta medför att t.ex. topplistorna ändrats avsevärt. Sortering på betyg (under bläddra t.ex.) ger nu också avsevärt bättre och mer rättvis rankning än tidigare.

Hur räknas betyget ut nu då..? Och vad är det som är "orättvist" med dagens system.?

Urkas Kräsen grafiker
21 april 2009 · 1 775 Inlägg

T16_AeRo skrev:

chrizz skrev:
* Bilarnas betygssnitt. En ny algoritm för vägning av bilarnas betygssnitt har införts. Den nya algoritmen är den vida utbredda och erkända ”Bayesian-metoden”. Införandet görs för att bilarna ska rankas så korrekt som möjligt i förhållande till varandra. Det nya sättet att vikta medför att t.ex. topplistorna ändrats avsevärt. Sortering på betyg (under bläddra t.ex.) ger nu också avsevärt bättre och mer rättvis rankning än tidigare.

Hur räknas betyget ut nu då..? Och vad är det som är "orättvist" med dagens system.?

Det står ju klart o tydligen att du ska söka på ”Bayesian-metoden” om du vill veta hur det funkar.

Själv vet jag inte om det här är bra eller dåligt. Känner iaf att det är lite tråkigt att min egna dkw sjönk från 4.5 till 3.7.
Har väl iofs säkert mycket med dom där ettorna att göra. Skönt med folk som lägger skitbetyg på ens bil bara för man råkar äga sönder dom på forumet. ;P

Whine whine!
WaoW ClubJDM
21 april 2009 · 531 Inlägg

Jag saknar med kategorierna lite. tycker dom borde vara kvar, men dock utan röst skyddet.

MVH WaoW

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
T16_AeRo
21 april 2009 · 712 Inlägg

Urkas skrev:

T16_AeRo skrev:

chrizz skrev:
* Bilarnas betygssnitt. En ny algoritm för vägning av bilarnas betygssnitt har införts. Den nya algoritmen är den vida utbredda och erkända ”Bayesian-metoden”. Införandet görs för att bilarna ska rankas så korrekt som möjligt i förhållande till varandra. Det nya sättet att vikta medför att t.ex. topplistorna ändrats avsevärt. Sortering på betyg (under bläddra t.ex.) ger nu också avsevärt bättre och mer rättvis rankning än tidigare.

Hur räknas betyget ut nu då..? Och vad är det som är "orättvist" med dagens system.?

Det står ju klart o tydligen att du ska söka på ”Bayesian-metoden” om du vill veta hur det funkar.

Själv vet jag inte om det här är bra eller dåligt. Känner iaf att det är lite tråkigt att min egna dkw sjönk från 4.5 till 3.7.
Har väl iofs säkert mycket med dom där ettorna att göra. Skönt med folk som lägger skitbetyg på ens bil bara för man råkar äga sönder dom på forumet. ;P

Missade att det redan ÄR infört.. min fråga gäller sjävklart det gamla röstsystemet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang